Met een nieuw logo van drie cirkels, met cirkels als ontmoetingspunten in de hallen en met een hernieuwde nadruk op het inspireren van bezoekers hoopt de organisatie van imm Cologne de cirkel te sluiten en de beurs weer een toonaangevende positie te geven.

Connecting Communities is de titel van het centrale thema van de komende editie die gepland staat voor 14 tot en met 18 januari 2024. De afgelopen Spring Edition in juni was eenmalig, Keulen is er gewoon weer in januari maar er is wel nagedacht over de duur en de insteek van de beurs. Dick Spierenburg, mede-directeur van imm Cologne: “De focus ligt op business, dit is een vakbeurs voor professionals in de branche. In het verleden waren  er speciale dagen voor consumenten, die hebben we geschrapt. We starten nu op zondag, wanneer veel winkels gesloten zijn zodat het de detaillisten geen dag extra kost waarin ze geopend zijn. Dus 5 dagen voor de interieurprofessional. Consumenten zijn nog steeds van harte welkom, maar alleen in gezelschap van een detaillist, stylist of interieurarchitect. We bedienen vanaf nu heel duidelijk meerdere markten en meerdere doelgroepen, ieder met een eigen, passende communicatievorm en eigen content.”

De cirkels uit het nieuwe logo symboliseren het samenzijn, samenwerken en samenleven in de maatschappij waarvan de beurs een afspiegeling wil zijn. Bernd Sanden, de andere directeur van de beurs: “We willen alle delen van de industrie voor het interieur meer met elkaar in contact brengen. Ook de verschillende marktsegmenten zoals deze vertegenwoordigd zijn op de beurs. De industrie werkt steeds meer samen vanuit sociale netwerken en samen optrekken, zoals we ook zien bij kleinschalige shows en lokale evenementen. Dat zorgt voor een onderlinge band en voor het denken in totaalconcepten dat we ook in Keulen willen laten zien. Samen herkenbaar gezien worden door de bezoekers.” Dick knikt en voegt hieraan toe: “Destination:Design in Eindhoven, en daarvoor in Den Haag, is een mooi voorbeeld van een nieuw, compact formaat dat succesvol is. Het heeft ons als beursdirectie zeker geïnspireerd en we zijn blij dat sommige deelnemers aan die beurs ook in Keulen staan. Bij elkaar, op minder oppervlak, met dezelfde standbouw en eigen catering: herkenbaar en uitnodigend. De imm Cologne is uiteraard in de eerste plaats een inkoopmoment, een handelsbeurs, maar we willen de bezoekers ook inspiratie bieden vanuit de manier waarop exposanten zich presenteren. Het totaalconcept van gezamenlijke beursstands zien we dan hopelijk ook terug in winkels.”

Leolux, Montis en Artifort zijn dan ook enklele voorbeelden van Nederlandse namen die straks te zien zijn in Keulen. Een uitgebreide voorbeschouwing met een toelichting door Dick en Bernd leest u in een komende uitgave van Interior Business Magazine.

imm-cologne.com