Deze week lag editie 17 van het vakblad bij onze abonnees op de mat. Hiermee is het nieuwe interieurseizoen geopend. Het betreft het eerste nummer in een serie van 3 wekelijks te verschijnen edities in aanloop naar de najaarsbeurzen. Dinsdag 27 augustus verschijnt Interior Business Magazine editie 18, beurseditie 2.

In deze editie siert Daniel Nijdam van Nijwie Furniture de cover. Nijwie Furniture heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Het bedrijf uit Almelo, samen met het zusterbedrijf Le Chair en hun gezamenlijke merk MySons, geldt al lang niet meer als ‘dark horse’, maar is een gevestigde waarde in het (inter)nationale meubellandschap. In een openhartig interview vertelt Daniel over vechtlust, loyaliteit en de familie als basis van alles. In Almelo bouwen ze ambitieus verder aan de toekomst: ”We gaan voorlopig nog wel even door met knallen.”

De Italiaanse fabrikant Caccaro (15 miljoen omzet) is een klasse apart in de Italiaanse designwereld. Het innovatieve élan heeft meerdere unieke creaties en oplossingen opgeleverd. Caccaro is overgeschakeld op het ‘custom centered’ businessmodel en industrie 4.0. Dat is aanleiding voor een artikel van frances van der Steen. Zij vraagt zich af: Wat betekent het voor de klant? U leest het in Interior Business Magazine.

Maar er is meer! Onlangs trad een aantal nieuwe bestuursleden toe tot het algemeen bestuur van de CBM. Als enige vrouw maakt Marieke van den Berg, mede-eigenaar van LABEL Produkties B.V. uit Raamsdonksveer, nu ook deel uit van dit bestuur. Waarom is zij dit gaan doen, wat zijn de uitdagingen die zij aan wil gaan in de komende bestuursperiode van drie jaar en hoe denkt zij dit te gaan doen? Een gesprek met een gedreven, geestdriftige en ook realistische ondernemer met een hart voor haar onderneming en voor de meubelbranche: “Bij het oplossen van alle vraagstukken moeten we intensief met elkaar gaan samenwerken; zowel binnen als buiten de branche, zowel op lokaal als op internationaal niveau.”

De Consumentbond constateerde begin dit jaar dat veel winkels goochelen met advies- en aanbiedingsprijzen. Tijdens een onderzoek in 2018 bleek dat 26 van de 40 onderzochte winkels de regels overtraden door onterecht een prijsvoordeel te suggereren. Er werden bijvoorbeeld te hoge adviesprijzen getoond, waardoor de eigen prijs nog veel voordeliger leek. Onze juridisch columnist Ruby Nefkens van Van der Steenhoven advocaten zoomt in op dit onderwerp.

Jan Rebel en zijn zus Liesbeth zijn de vierde generatie Rebel die in het Gooise dorp producten voor het interieur verkopen. Ooit begonnen als handel in fournituren is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een volledige meubelzaak, beddenspecialist en woninginrichter met een showroom van 1.200 vierkante meter. Jan groeide op in de winkel en geeft vanaf 2009 leiding aan het bedrijf, aanvankelijk met zijn vader en nu met zijn jongste zus. De ommezwaai van klassieke meubelen naar modern meubilair in 2013 blijkt een gouden greep te zijn geweest: “Niet iedere oudere klant begrijpt het, maar het heeft gezorgd voor nieuwe klanten en een frisse wind door de winkel.”

Dit en nog veel meer in Interior Business Magazine, editie 17.

Heeft u nog geen abonnement en wilt u het allemaal voor geen goud missen? Onderneem dan actie! Mail linda@businesscontentmedia. Met de actiecode ‘Iwannajointheclub’ krijgt u 15% korting!