Het Duitse Ministerie van Economische Zaken en Klimaatbescherming ondersteunt jonge Duitse ondernemingen die deel willen nemen aan de komende editie van interzum (9 tot en met 12 mei in Keulen). Dan moeten ze op de stand die wordt gesponsord wel iets echt innovatiefs laten zien aan de bezoekers van deze internationale beurs voor toeleveranciers aan de meubelindustrie en interieurbouw.

Als wereldbeurs op het gebied van het toeleveren aan de meubelindustrie en interior design is interzum een ideale plek voor jonge talenten om zich te tonen, zo stelt organisator Koelnmesse. Zowel voor concrete producten als voor servicegerichte oplossingen. Vandaar dat de Duitse overheid jonge ondernemingen ondersteunt voor deze beurs, in de hoop dat zij contacten kunnen leggen met inkopers uit de gehele wereld die interzum bezoeken.

Het doel is duidelijk: ondernemingen steunen bij het bereiken van een internationaal publiek. Wanneer was het de laatste keer dat we een dergelijk initiatief vanuit de Nederlandse overheid hebben gezien? Jonge ondernemers steunen tijdens een internationale beurs zoals die in Keulen, Milaan, Parijs of zelfs binnen onze grenzen? De vraag stellen is het antwoord weten. De Duitse overheid neemt 60 procent van de standkosten op zich tot een bedrag van 7.500 euro. Bedrijven moeten niet ouder zijn dan 10 jaar.

“We zijn blij dat interzum 2023 weer meetelt als wereldbeurs. Hier in Keulen worden de nieuwe meubelcollecties in feite voorbereid en impulsen gegeven aan de hele industrie. Beslissers en opiniemakers uit de hele wereld komen hier voor nieuwe contacten en voor de nieuwste producten en diensten. Wie een succesvol 2023 wil hebben komt naar Keulen, dat geldt ook voor jonge ondernemingen als deelnemer”, aldus Maik Fischer, directeur van interzum.

www.interzum.de