JYSK zet de uitbreiding naar nieuwe landen voort. Op donderdag 4 mei zijn de eerste twee winkels in Turkije geopend. Sinds JYSK in 1979 de allereerste winkel in Denemarken opende, is het bedrijf gegroeid naar meer dan 3.200 winkels wereldwijd. Nu breidt de Scandinavische retailer in woninginrichting uit naar een nieuwe markt: Turkije.

De eerste winkels zijn geopend in de winkelcentra Torium AVM en Oasis Cadde in Istanbul. “We kijken ernaar uit om onze geweldige Scandinavische aanbiedingen naar de mensen in Turkije te brengen. We wilden ons bedrijf al lang verder uitbreiden buiten Europa en we zien veel kansen voor JYSK op de Turkse markt. We zijn ervan overtuigd dat ons Scandinavische assortiment klanten in Turkije aanspreekt. Zoals altijd passen we een deel van ons assortiment aan op de lokale markt”, zegt Jan Bøgh, President & CEO bij JYSK.

Het sterke geloof in de Turkse markt komt ook tot uiting in een ambitieus uitbreidingsplan voor JYSK. “Onze eerste twee winkels zijn nog maar het begin van onze groeiplannen. We zien veel potentieel voor meer JYSK-winkels in Turkije”, zegt Bøgh. JYSK is nu in 48 landen actief. In 28 landen opereert JYSK zelfstandig, in de andere landen wordt gewerkt op basis van franchising. “We hebben een sterk businessmodel dat zowel in onze eigen landen als voor onze franchisenemers goed werkt. Een van onze sterkste punten is ons kleine winkelconcept, waardoor we dichter bij onze klanten kunnen komen en hun winkelervaring zo gemakkelijk mogelijk kunnen maken”, zegt Bøgh.

Naast de fysieke winkels lanceert JYSK ook een webshop in Turkije. Die biedt klanten een uitgebreid assortiment en heeft verschillende leveringsopties om aan al hun behoeften te voldoen. “We willen dat onze klanten een naadloze winkelervaring hebben bij JYSK, ongeacht hoe of waar ze willen winkelen”, aldus Jan Bøgh.