Uit een grootschalig onderzoek door onderzoeksbureau Nielsen blijkt, dat maar liefst 1 op 3 Belgen over de grens gaat shoppen. Drie criteria zijn daarbij belangrijk: de keuze, de prijs en de speciale promoties. Dat een grens vandaag niet meer is dan een denkbeeldige lijn, bewijst Morres in Hulst elke dag: Vlaanderen en Nederland versmelten hier naadloos en bij Morres voelen Vlamingen zich meer dan thuis.

In het verleden werkte Morres daarom altijd samen met Vlaamse boegbeelden, denk maar aan de sympathieke campagnes met Koen Wauters van een paar jaar geleden. Op zoek naar een nieuw gezicht dat de uitstraling, de waarden en de troeven van Morres in de verf zet, viel de keuze op de goedlachse en spontane Karen Damen.

Wie is Karen Damen? Karen Damen is heel bekend in Vlaanderen maar ook geen onbekende in Nederland: ze begon bij K3 en heeft daarna een prachtig media parcours afgelegd als actrice en presentatrice. Karen is vandaag het gezicht van Morres in Hulst en dat is goed nieuws. Wat zegt Karen daar zelf over? “ Als kind ging ik regelmatig een dagje “Morressen” met mijn ouders en daar heb ik heel goeie souvenirs aan. De autorit naar Hulst was al een belevenis op zich: we gingen zowaar naar het buitenland maar Hulst was helemaal niet zo ver! En dan die grote winkel waar je als kind vrij kon in rondlopen, de gezellige drukte die er altijd heerste en de vriendelijke verkopers die je overal bij hielpen. Ik herinner me vooral de aankoop van ons lederen salon: zo’n belangrijke investering, dat kon enkel bij Morres. Toen de directie van Morres me uitnodigde voor een bezoek dacht ik dan ook eerst: okay, dit wordt een trip down memory lane. Maar groot was mijn verrassing toen ik na al die jaren aankwam in Hulst: die winkel is zo veel veranderd, echt niet meer te herkennen! Het onthaal is nog steeds buitengewoon vriendelijk en gezellig, dus ik voelde me er onmiddellijk opnieuw thuis, maar de winkel zelf heeft me echt verbluft. Alles ziet er nu zo modern uit, zo veel hedendaagse meubels en trendy accessoires in één woonwinkel. De manier waarop alles is voorgesteld is zo inspirerend en sfeervol. Heel verleidelijk ook: ik kreeg onmiddellijk al zin om mijn huis van A tot Z opnieuw in te richten. Ik wil mijn vriendinnen dan ook zo snel mogelijk uitnodigen om samen een dagje te gaan “Morressen” in Hulst, dat wordt onze beste shopping trip ooit.”

Directeur Walter Van de Griendt: “Morres kiest opnieuw voor een Vlaams gezicht omdat Morres de meest Vlaamse woonwinkel van Nederland is. Weliswaar met de typisch Nederlandse vooruitstrevendheid en moderniteit op het vlak van aanbod, collecties, winkelinrichting, enz. maar met een duidelijke positionering die bij veel Vlamingen aanslaat en waarmee zij van hun huis graag een thuis maken. De Morres collectie is immers met veel zorg samengesteld en is herkenbaar door betaalbaar design, duurzaamheid, functionaliteit én de beste prijs-kwaliteitverhouding. Karen Damen heeft een verfrissende en spontane uitstraling, is heel authentiek en ook in Nederland bekend. Al bij het eerste contact was er onmiddellijk een klik met haar en ik ben heel blij met onze nieuwe ambassadrice.”