Globalisering is een uitdaging voor de meubelindustrie die ook als zodanig wordt gevoeld. De M.O.W. is een weerspiegeling van dit gevoel: de komende editie telt deelnemers uit meer dan 30 landen.  Van 18 tot en met 22 september komen op het beurscomplex van Bad Salzuflen de bekende namen, nieuwe namen en nieuwe namen uit nieuwe landen bij elkaar om hun nieuwste modellen te laten zien en hierdoor lijkt de komende editie een van de sterkste ooit te worden, zo belooft de organisatie.

 Iedereen heeft het over herstarten, de beurs in Bad Salzuflen is continu een startpunt geweest. Zonder onderbreking is de beurs er al langer dan 35 jaar en ook tijdens de pandemie was de beurs voor het midden van het midden van de meubelmarkt erbij. De organisatie blijft dit middenpunt van het midden als kenschets van de beurs benadrukken, ook al zijn er stemmen die zeggen dat dit midden van het midden niet echt meer bestaat omdat de onderkant van de markt aan het opschuiven is naar het midden. Voor je het weet ben je de nieuwe onderkant.

Dit jaar is er veel om over te praten tijdens de beurs: de oorlog in het Oosten (hopelijk voorbij in september), prijsstijgingen, kinken in de leverketen, afnemend consumentenvertrouwen. De M.O.W. is een platform om deze zaken met elkaar te bespreken en oplossingen aan te dragen via producten en diensten. Nieuwe productielanden, bijvoorbeeld, die zich meer en meer op Europa richten. Met meubelen om mee te stunten in acties. De organisatie ziet hier een speerpunt in, anderen zeggen: een neerwaartse spiraal in prijs en kwaliteit. De gang naar de gevreesde onderkant van de markt, waar prijs, levertijd en omloopsnelheid het winnen van kwaliteit, duurzaamheid en onderscheid.

In Hall 22.2, for example staan deelnemers voor starters op de woningmarkt met bedrijven uit Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Oostenrijk, Portugal, Polen, Zweden, Servië en Spanje. In hall 6 staat de gezamenlijke Turkse presentatie FURNICITY UNION onder de vlag van IMOS, een Turkse meubelproducentenclub die functioneert als een groothandel die de meubelen van haar leden selecteert en bundelt voor diverse Europese markten. Maar die ook productiecapaciteit van haar leden aanbiedt aan Europese leveranciers. In Hall 5 is er een gezamenlijke Roemeense presentatie.

Nieuwe exposanten voor zelfbedieningszaken en alles tot de bovenkant van het midden van de markt is de bandbreedte met dus dat midden van het midden als gemiddelde volgens de organisatie. Meer deelnemers met gestoffeerde meubelen, meer deelnemers in bedden, 360GradPlaza als digitale poot van de beurs: alles voor de fysieke winkelier en de online aanbieder. De organisatie is dan ook bij voorbaat overtuigd van het succes van de editie van 18 tot en met 22 september in Bad Salzuflen (waar ook uitstekende kuurbaden te vinden zijn).

www.mow.de