De M.O.W is zeer tevreden met de aanloop naar de editie van 2026. Voor de beurs die gaat plaatsvinden van 20 tot en met 24 september 2026 hebben zich nu al meer dan 450 deelnemers aangemeld.

Een briljante presentatie in het geel, zo omschrijft de beursorganisatie de komende editie van de vak beurs voor meubelen uit het middensegment, met steeds meer deelnemers die daar net iets boven zitten. Geel is sinds dit jaar de nieuwe hoofdkleur van het logo van de beurs. Frisse energie en ongebreideld optimisme vanuit Bad Salzuflen voor de beurs in september, misschien zit het in het bronwater van dit kuuroord? Men is in ieder geval blij met de grote respons tot nu toe. Vlak na het afsluiten van de editie van dit jaar kwam de eerste feedback van exposanten: dit is een belangrijk platform voor de markt, hier worden orders geplaatst, hier wordt genetwerkt. Veel bedrijven doen dus opnieuw mee in 2026, maar er zijn ook nieuwkomers die zich hebben aangemeld.

Het geven van feedback door de deelnemers van dit jaar loopt officieel nog tot 30 november, maar vertellen wat je ervan vond kan waarschijnlijk daarna ook nog wel. Maar vanaf 30 november begint het plannen voor de editie van 2026: wie staat waar? En kijk, outdoor living krijgt een prominente plaats in 2026. Zeg dus niet meer: ah, buitenmeubilair is alleen maar leuk voor tuincentra. Wanneer de mainstream meubelbeurzen in Brussel en Bad Salzuflen succes boeken met hun buitenmeubilair opstellingen…goed, genoeg gepreekt. Maar toch: zoals de beurs zelf roept over outdoor: M.O.W. olé. Alleen maar leuk voor tuincentra? Werkelijk?

“De M.O.W. is een plek waar de specialisten van deze industrie bij elkaar komen om vorm te geven aan de toekomst. Met nieuwe gedachten, inspirerende contacten en heel veel positieve energie. We zijn heel blij met het grote vertrouwen en de vroege ondersteuning door de meubelindustrie”, aldus beursdirecteur Bernd Schäfermeier. Decennialang is de M.O.W. een onmisbaar ontmoetingspunt voor de sector. Nieuwe collecties, nieuwe verkoopmogelijkheden, strategisch uitbreiden van het netwerk, aldus de beurs. Hier komt iedereen langs om zien en gezien te worden en om het gevoel te krijgen mee te tellen in deze wereld. En hopelijk ook om flink in te kopen voor de maanden daarna.

Eerst komen er nog de Partnerdagen voor Oost-Westfalen op 24 tot en met 26 maart, eveneens in het beurscomplex van Bad Salzuflen en georganiseerd door dezelfde mensen. Dit evenement, waarvan de opkomst dit jaar een beetje tegenviel, vormt de brug naar de M.O.W in september: wat je voor het eerst ziet in maart bestel je in september, zo is de opzet. We gaan zien hoe deze combinatie in 2026 gaat verlopen, ook met de te verwachten resultaten van de komende imm cologne in Keulen in januari 2026 in het achterhoofd.
