Hij vertrekt bij Riverdale maar ziet nog altijd mogelijkheden tot een doorstart van het bedrijf dat eind vorige maand failliet ging. Vertrekkend COO/Algemeen Directeur Marcel Bregman meldt dit via een bericht op zijn Linkedin pagina.

“Aan alle mooie avonturen komt een eind. Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk! Werkelijk alles is in de afgelopen jaren uit de kast gehaald om het succesvolle consumentenmerk Riverdale weer te laten floreren. We zijn met elkaar diep gegaan, hebben als team naar nieuw succes gewerkt met als kers op de taart het binnen halen van een investeerder. Als finance professional een ware snoepwinkel, waar je creatief moet zijn: en dat is vaak lastig voor een financial ;-)”

“Op verzoek de kans gepakt om Riverdale als COO/Algemeen directeur sturing te geven en aan de strategische lijnen vorm te geven met het jonge team aan collega’s. Met de kennis en ervaring die ik binnen én buiten Riverdale heb opgedaan, maar ook heb meegenomen uit gesprekken met vele investeerders/PE partijen, had ik mijn koers helder. Door toenemende productiekosten, containerkosten vanuit China en India, onvoldoende herstel na corona in de Nederlandse markt en ander inzicht intern op de koers, gaven aanleiding dat mijn rol onvoldoende vorm gegeven kon worden.”

“Het besluit om Riverdale te verlaten en mij weer te focussen op de financiële rol (CFO, Manager F&C) heb ik in april al gemaakt. De maanden die hierna volgden waren wederom een achtbaan. Voorbereidingen, gesprekken voeren en een zachte landing voor Riverdale: Faillissement op 28 juni. Voor vele een verrassing, maar achter de schermen gezorgd voor een zo zacht mogelijke landing zodat het merk en de collega’s klaar staan voor een snelle doorstart. Die gaat er komen voor dit prachtige consumentenmerk. De collega’s werken de afgelopen 2 weken keihard door, dat is het gevoel om bij een merk te werken: petje af voor deze fantastische groep!! Met een nieuw management en hopelijk doorzetten van de koers die veel potentie heeft, komt Riverdale weer in ieder Nederlands huis terecht!”

“Vanaf half juli ga ik genieten van een vakantie, zodat ik 1 augustus weer vol frisse energie kan beginnen aan een nieuwe uitdaging. Het maken van impact, processen stroomlijnen en zorgen voor een strategisch kader naar de toekomst toe zijn onderwerpen waar ik me graag mee bezig wil houden.”

Hij besluit met een optimistisch: “Later meer… ;-)”