Ubed introduceert met de online campagne zijn nieuwe matrassenlijn, met zogeheten BreezeLayers™. Het matrassenmerk heeft ervoor gekozen om het bed van binnen naar buiten te verplaatsen. Ubed wil de klant het gevoel van de comfortabele ochtendbries laten ervaren, door beeld en geluid van weilanden met sloten, boomgaarden met schapen en zonnig gras.
“We zien veel van dezelfde beelden in de matrassenmarkt: de perfecte zondagochtend in bed, met koffie en lachende gezichten,” zegt Bram Evers, marketeer bij Ubed. “Wij wilden het gevoel van onze matrassen anders vertalen. Die aangename ochtendbries die je voelt op een warme dag, dat is precies wat onze ademende matraslagen doen voor je slaapklimaat.”
Van podcasts over levensoptimalisatie tot wetenschappelijke artikelen: temperatuur in combinatie met slaap wordt een steeds belangrijker onderwerp. Mogelijk aangejaagd door trends rond biohacking en steeds extremere temperaturen door het jaar heen. Dat een matras goed lucht en vocht afvoert, wordt daardoor steeds belangrijker bij de aankoopbeslissing.
Ubed’s BreezeLayers™ zijn er dus voor gemaakt om maximaal met je mee te ademen. “Zo kan je lichaam zijn eigen temperatuur optimaal reguleren, waardoor je beter slaapt en uitgerust wakker wordt,” vertelt Wouter Simons, mede-oprichter van Ubed. “Mensen gaan steeds meer inzien dat dit voordelen oplevert door het hele jaar heen.” In de winter voorkomt de ademende structuur te warme temperaturen onder dekbedden, terwijl het in de zomer natuurlijke koeling biedt. “Daarbij is het écht een oplossing voor mensen die vaak het gevoel hebben dat ze te warm slapen, last hebben van nachtzweten of opvliegers,” vervolgt Wouter Simons.