Het familiebedrijf Smit & Zoon viert op 8 mei een bijzondere mijlpaal: dan bestaat de onderneming tweehonderd jaar. Het bedrijf is in 1821 opgericht en uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevende speler in het ontwikkelen van duurzame chemische oplossingen voor de leerindustrie, waarbij innovatie als een rode draad door de geschiedenis loopt.

Waarde creëren voor klanten, werknemers en de maatschappij

Van Haarst noemt duurzaamheid en recyclebaarheid als sleutelonderwerpen voor de industrie van leer als een waardevol en ruw materiaal. Net als educatie en begrip. ,,Er zijn nog steeds mensen die niet weten dat de huid van een dier een restproduct van de voedselindustrie is. En daar zitten we bij Smit & Zoon bóvenop.”

De missie van Smit & Zoon is onveranderd sinds 1821: het creëren van waarde voor klanten, aandeelhouders, werknemers én de maatschappij, door het ontwikkelen van product- en procesinnovaties. ,,Nu, meer dan ooit, behalen we deze doelen door ook te voldoen aan de urgente vraag naar duurzame oplossingen in onze keten”, aldus Van Haarst.

Lees hier verder bij onze collega’s van De Ondernemer.