Klanten staan altijd centraal, ook tijdens de huisshow

Maxfurn staat voor stabiliteit, betrouwbaarheid en een goede prijs/kwaliteit verhouding

“WE MERKEN DAT ONZE KLANTEN PLAATS MAKEN IN DE WINKEL VOOR NIEUWE MODELLEN, ZE VERTROUWEN EROP DAT WE TELKENS MET BETAALBARE, GOEDE MEUBELEN KOMEN VOOR EEN BREED PUBLIEK”

 

Er wordt volop getimmerd, gezaagd, geverfd en gefotografeerd bij Maxfurn in Uden in aanloop naar de huisshow die inmiddels is gestart op 19 mei en duurt tot en met 13 juni aanstaande. Margot Romeijn, John van den Broek en Wilmar Verduin hebben het dan ook zeer druk om samen met hun team de showroom aantrekkelijk en inspirerend in te richten voor de bezoekers die zich hebben aangemeld. Het gaat goed met Maxfurn, en dat in een tijd vol uitdagingen. Wilmar: “We zijn een stevig, betrouwbaar bedrijf dat stabiele kwaliteit levert en daarom breed in de markt aanwezig is.” Margot: “We bieden continu een nieuw aanbod dat volgens ons echt iets toevoegt aan wat onze klanten al verkopen.”

Alle drie zijn ze zeer tevreden over de eerste maanden van het jaar. John: “De orderintake is gestegen ten opzichte van de eerste maanden van vorig jaar. We zijn sterk gegroeid in de banken. Ik denk dat we de juiste collectie bieden voor veel winkeliers, of deze nu bij een inkoopgroep horen of individueel opereren.” Wilmar knikt: “We merken dat onze klanten plaats maken in de winkel voor nieuwe modellen, ze vertrouwen erop dat we telkens met betaalbare, goede meubelen komen voor een breed publiek.

Onze doelgroep zit niet te wachten op experimenten.” Wat opvalt is dat de gestegen orderintake voor een groot deel ook vanuit bestaande klanten komt. Margot: “Het zijn dus niet alleen nieuwe klanten die erbij zijn gekomen, maar onze bestaande klanten bestellen meer items. Ze kijken: wat krijgen we voor ons geld? Ze willen betrouwbaar geleverd worden.” Wilmar: “Ze willen meubelen inkopen die een constante, stabiele kwaliteit hebben waarop bijna geen klachten voorkomen. Dat bieden wij als Maxfurn.”

 

HARD WERKEN

Dit lijkt een eenvoudige opdracht maar het vereist hard werken, zo beaamt het drietal. Er moeten continu nieuwe modellen worden bedacht om te inspireren en te prikkelen. John en Wilmar zijn verantwoordelijk voor alle ontwerpen. Wilmar: “Ons succes tijdens een huisshow of op beurzen staat of valt met ons team: iedereen weet wat er gedaan moet worden voor een huisshow of een beurs in De Woonindustrie of in Brussel. We hebben gelukkig een goed en zeer ervaren team waarbij iedereen elkaar helpt.” Margot: “Er is hier weinig verloop. Wanneer mensen bij ons willen werken kijken we eerst: pas je in het team? Vind je het leuk om hier te werken?” John: “Dat telt. De kennis over de meubelen en de markt komt later wel.”

 

Woonprogramma Tokio

 

“WE HEBBEN INTENSIEF GEZAAID EN OOGSTEN NU IN DE EXPORT. MAAR DE BENELUX MARKT BLIJFT ALTIJD ONZE BASIS, DE EXPORT IS EEN MOOIE EXTRA”

 

 

PERSOONLIJKE AANDACHT

Klanten melden zich voor de huisshow op afspraak, een gebruik dat is ontstaan tijdens de pandemie en dat daarna gehandhaafd is. Wilmar: “We willen de tijd nemen om een nieuwe collectie goed te kunnen uitleggen. De persoonlijke aandacht tijdens een afspraak wordt zeer gewaardeerd: alles draait om de klant die op dat moment hier is. We verwelkomen iedereen gastvrij, want ze nemen de moeite om naar Uden te komen vanuit het hele land en soms ook van over de grenzen.

We evalueren het afgelopen jaar en vragen: wat kunnen we voor jullie nog aanpassen of aanvullen?” Margot: “Iedereen komt graag langs tijdens de huisshow. Er is altijd veel nieuws te zien, het is zo’n brede collectie. We voegen altijd weer iets toe waarvan zij denken: he, dat wil ik in de winkel hebben.” John over het karakter van de Maxfurn collectie: “We volgen wat er gebeurt in andere branches, zoals de trends in behang, verf en keukens. Daar maken we een vertaling van naar onze collectie. We zijn geen trendsetters, we volgen, maar doen dit op een onderscheidende, herkenbare manier.”

 

Luna

 

NIEUWE WOONPROGRAMMA’S

Nieuw voor deze huisshow zijn onder andere de kasten, dressoirs en TV meubelen in een minimalistische stijl die aansluit bij de Japandi trend. “Maar het blijft toch Maxfurn, dus huiselijk en herkenbaar. Met mooie details, zoals de doorlopende decoren, wat echt een handelsmerk van ons is”, zo zegt Margot. John: “Ook de uitschuiftafels in verschillende formaten blijven zeer populair. Ook met verjongde bladen.” Er zijn deze huisshow twee nieuwe eikendecoren: Old Oak en Grey Oak. John: “Deze zitten qua uitstraling tussen rustiek en clean in; er zijn wel noestjes en kleurverschillen zichtbaar maar niet in overdaad. Het moet ogen als hout, dus zit er ook weinig repetitie in het decor.” En inderdaad: alles loopt door in de kastdeurtjes of laden. Het oogt verfijnd en elegant.

Wilmar benadrukt hoe belangrijk de feedback is die klanten geven tijdens de huisshow of op beurzen: “Ze praten vaak over wat ze nu zoeken maar tussen de regels door horen we wat de toekomst is in hun ogen. Een opmerking als: tv-schermen worden steeds groter, he? Dan weten we dat we de ontwerpen moeten aanpassen. Het is een gefundeerde manier van productontwikkeling. Met de klant en de eindklant in het achterhoofd, wat we nieuw maken moet altijd commercieel kloppen.” John, met een glimlach: “Want uiteindelijk zijn de mooiste meubelen die modellen die het beste verkopen. Iedereen vindt er iets van, maar het gelijk ligt bij de eindconsument.”

Douglas

 

AANTREKKELIJK CONCEPT

Maxfurn staat altijd open om klanten te adviseren bij de inrichting en de presentatie in de winkel. Het bedrijf stelt combinaties voor: “De grote groepen hebben hun eigen stylisten, maar de individuele winkels stellen ons advies op prijs. Accountmanagers vinden het ook leuk om mee te denken. Een pakkend totaalplaatje spreekt iedereen aan. Als allround aanbieder kunnen we ook combinaties maken die je niet snel ergens anders vindt, ook in de stoffen. Zoals die van Textaafoam waar we sinds anderhalf jaar mee werken, een zeer succesvolle toevoeging”, aldus Margot. Voor deze huisshow staan er veel nieuwe stoelen op het programma. Wilmar: “We maken nu families van modellen, dus stoelen met of zonder armleuning en als barkruk. Daar verwachten we veel van.”

Ook nieuw is Harmony, zowel de naam van een nieuwe collectie zitmeubelen als een concept waarbij de poten of het frame van een fauteuil of bank in 7 kleuren kan worden gespoten. John: “Van staalblauw tot groen, karamel of stone grey. Zo kunnen onderstellen worden afgestemd op de stofkleur. De eindklant mixt en matcht. Het oogt elegant en harmonieus, vandaar ook de naam Harmony.” Daarnaast presenteert Maxfurn een nieuwe serie relaxfauteuils met als optie een sta-op functie. Ook hierop is de eerder genoemde mix en match mogelijkheid van toepassing.

 

EXPORT

Maxfurn is zeer actief in de export, met klanten in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland Zwitserland en België. Wilmar: “Er is net weer een nieuwe accountmanager aangenomen in het Verenigd Koninkrijk, we werken met lokale mensen die de markt goed kennen. Een aantal Britse klanten komt tijdens de huisshow naar Uden, dat is bijzonder. Daarnaast staan we op de Minerva Spring Fair in Telford.” John: “Het is ons opgevallen dat Britse klanten vaker kiezen voor kleinere kastitems en uitschuiftafels, waarschijnlijk vanwege de compactere indeling van hun woning die vaak uit kleinere ruimten bestaat. Mede om deze reden hebben we ons (uitschuif)tafelaanbod uitgebreid met kleinere maatvoeringen, waarbij we bij deze huisshow ook de Wellington tafel als uitschuiftafel introduceren. Leuk om te melden is dat we voor deze tafelserie kosteloos een configurator gaan aanbieden aan onze klanten.

Ditzelfde gaan we ook aanbieden voor onze nieuwe serie tv dressoirs Warwick.” Margot vertelt: “Onlangs kwamen de Nederlandse Ambassadeur van Roemenië, de consul en de oud-consul langs bij onze fabriek in Roemenië. We waren zeer vereerd met het bezoek.” John vult aan: “We gaan een nieuw logistiek centrum bouwen bij onze fabriek in Roemenië van 11.000 vierkante meter.” Opnieuw een teken dat het Maxfurn voor de wind gaat. Tot slot, hoe ziet John de rest van dit jaar verlopen? “We hebben een goed gevulde orderportefeuille. We hebben intensief gezaaid en oogsten nu in de export. Maar de Beneluxmarkt blijft altijd onze basis, de export is een mooie extra. De vooruitzichten zijn dus positief.” Hij kijkt naar Margot en Wilmar en zegt daarna met een vrolijke knipoog: “Het gaat lekker.”

 

 

Warwick

 

“IEDEREEN KOMT GRAAG LANGS TIJDENS DE HUISSHOW. ER IS ALTIJD VEEL NIEUWS TE ZIEN, HET IS ZO’N BREDE COLLECTIE. WE VOEGEN ALTIJD WEER IETS TOE WAARVAN ZIJ DENKEN: HE, DAT WIL IK IN DE WINKEL HEBBEN.”

Copyright

© 2025 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business Magazine.