De Voorjaarsdagen van het Meubelhart Beusichem zitten er op en ondanks het dalende consumentenvertrouwen en de stagnatie en daling in de vraag naar meubelen van het afgelopen halfjaar lijkt het erop dat de winkeliers (en daarmee ook de consumenten) weer uitkijken naar nieuwe meubelen. De deelnemers in Beusichem waren door de bank genomen tevreden over de opkomst over twee weken en er werd al met al meer bekeken en gekocht door de bezoekers dan van tevoren was verwacht. Hopelijk zet deze opleving zich voort in de rest van het jaar.

Mark Dillise van Wiemann/Loddekemper was, net als de meeste andere exposanten, goed te spreken over de eerste maandag en dat is opvallend: meestal maken bezoekers een combitrip van Beusichem en De Woonindustrie in Nieuwegein tijdens de tweede week, maar deze keer was de eerste maandag al goed: “Ja, we hebben twee belangrijke klanten erbij gekregen vorige week en dat was een mooie verrassing. Vandaag (de maandag van de tweede week-red.) druppelt het lekker door: klant voor klant.” Lennart Mateboer van Eurogros is ook tevreden over het bezoek: “We staan hier goed in Beusichem, we merken dat steeds meer meubelwinkels ook onze kleden willen verkopen omdat consumenten vaak foto’s zien online van banken met een mooi kleed eronder. Onze producten lenen zich er ook goed voor om door meubelwinkels te worden verkocht.” Over het Meubelhart zegt hij verder: “Veel van onze klanten komen uit net Noorden en Oosten van het land, voor hen is de Meubelbeurs Brussel vaak net even te ver weg. Hier in het midden van het land kunnen ze onze kleden in volle glorie bekijken en inkopen.”

Een uitgebreid verslag leest u in de komende uitgave van Interior Business Magazine. Op de foto bovenaan: het nieuwe concept JC Living. Hierboven: Wiemann.