Verkoopdirecteur Jan Mentens van Natuzzi vertelde tijdens de Meubelbeurs in Brussel over de ontwikkelingen van twee collecties binnen het merk: Natuzzi-Italia en Natuzzi Editions. Italia is een concept dat in vrijstaande winkels zal worden verkocht. Het behelst een totaalinrichting en is dus veel meer dan alleen banken. Deze tak van Natuzzi is met name te zien op de Meubelbeurs in Milaan. Bij de verkoop hiervan wordt erg gewerkt met moodboards. Er zijn wereldwijd 400 stores. Jan verklapt ons dat eind dit jaar de eerste Natuzzi-winkel in Nederland wordt geopend.

 

Natuzzi-Editions omvat de Natuzzi collectie die op comfortabele banken is gefocust en waarvan het shop-in-shop concept reeds jaren in de VS bestond voor het in 2014 ook in de andere landen werd gelanceerd. Dat concept is nu geheel vertaald naar de Europese smaak. Het merk is steeds moderner geworden en daarbij is ook gekeken naar de smaak van de Nederlanders. Nederland loopt sowieso voorop als het gaat om gevoeligheid voor design en kleuren. Nieuw aan de Natuzzi-banken in Brussel zijn de vele technische mogelijkheden. Er is zelfs al een fauteuil met drie motoren die een kantelfunctie heeft van de zitting. Ook zijn er fauteuils met een motor die – net als bij een autostoel – een individuele ondersteuning in de lende geeft.