De missie van warmtekussenmerk Stoov® is: We warm people, not the planet. En dat neemt het bedrijf serieus: het doel van Stoov® is om 100 miljoen mensen te gaan verwarmen. “Op dit moment staat de teller bijna op 800.000”, zegt CEO Niek Veendrick tegen de collega’s van ‘Duurzaam ondernemen‘.

Of die 100 miljoen realistisch is? “Waarom niet? Van de 800.000 kussens die we tot nu toe verkocht hebben, ging de helft vorig jaar over de toonbank. Dus het kan snel gaan. We bouwen bij Stoov® aan een grotere missie. Door de lat hoog te leggen, kunnen we echt impact maken.”

Van een aandeelhoudersvergadering, naar een sollicitatiegesprek en via een-op-een-gesprek met een collega naar een overleg over uitbreiding naar Engeland. De dagen van Niek Veendrick, CEO bij Stoov®, maker en bedenker van warmtekussens, zijn niet saai. “Met een team bouwen aan iets impactvols vind ik het allerleukste dat er is. En het ondernemerschap daarin is fantastisch. We groeien op dit moment enorm snel bij Stoov®, er gebeurt op alle fronten binnen het bedrijf zó ontzettend veel. Ik zie het vooral als een uitdaging: dit hoort bij een scale-up zijn.”

Lees hier verder.