Acht jaar lang heeft de meubelvakbeurs MOW met trots strepen gedragen in het beeldmerk. Dat is voor dit najaar veranderd: de definitie van een beurs voor het hardnekkige middensegment (dat niet mee wil met de prijsvechters aan de onderkant maar ook niet de pretentie heeft om met de dure designnamen te willen concurreren) kiest vanaf september voor gekleurde letters. Exit de strepen. Verder verandert er niets aan de opzet van de beurs, zo verzekert de organisatie vanuit Bad Salzuflen. Meubelmainstream; het is een lekker allitererend woord dat de Duitsers graag gebruiken om zichzelf, de exposanten en de bezoekers van de beurs te omschrijven.

Men is in Duitsland nog volop overtuigd van het bestaansrecht van een middengroep voor de grote gemene deler van nuchter in het leven staande consumenten met een gemiddeld budget. Vernieuwen maar geen gekkigheid. Dat is MOW en dat is het nieuwe logo dus ook, naar eigen zeggen van de beursorganisatie: nog steeds de vertrouwde kleuren blauw, rood en groen maar verder niet ingewikkeld doen. Vanaf de herfsteditie gaat men op de beurs wel werken met pictogrammen om nog duidelijker te maken waar exposanten voor staan: gestoffeerd, eetkamer, slaapkamer, keuken, badkamer, zolder, kantoor, babykamer, kinder- of tienerkamer. Kleinmeubelen en de mogelijkheid tot het leveren van een eigen collectie wordt ook visueel aangegeven. Of dit in de catalogus of ook op de stands wordt weergegeven is nog niet duidelijk.

“We verheugen ons er op om deze frisse nieuwe look van de beurs te presenteren”, aldus Andreas Reibchen en Bernd Sch√§fermeier, de leiding van organisator Messe Ostwestfalen GmbH. “Die strepen waren prima, maar na acht jaar is het tijd voor iets nieuws. We gaan de uitstraling van de gebouwen ook opfrissen dit voorjaar. Men zal verrast zijn deze herfst.” De komende editie van MOW is van 20 tot 24 september in Bad Salzuflen

www.mow.de