Van 15 tot en met 19 september vindt de M.O.W. plaats in Bad Salzuflen. Deze meubelvakbeurs wordt steeds internationaler, met 450 exposanten uit 35 landen, met grote spelers, specialisten en nieuwkomers. De beurs, die zich op het middensegment van de meubelmarkt en iets daaronder richt, is trots op de nieuwkomers op de editie van 2019.

Nieuwe meubelen, bestsellers, online, offline, u komt het als bezoeker allemaal tegen in de beurshallen in het stadje in Ostwestfalen. Een aangename ons kent ons sfeer, gratis parkeren; de organisatie benadrukt dat dit de belangrijkste internationale meubelvakbeurs van het najaar is. De zoveelste kast laten zien, daar krijg je geen mens voor naar een beurs, zo weet de organisatie. We willen nieuwe impulsen! Op deze beurs is voor elk wat wils: mainstream meubelen voor de mainstream mensen met mainstream wensen, innovatie voor de niche markt van mensen die wellicht iets meer willen in het leven. Van volume inkoop en white label productie tot kleinmeubelen voor de cadeauwinkel of het bijzondere meubel voor de eigengereide liefhebber. Het staat er allemaal in Bad Salzuflen.

Wat die nieuwkomers betreft, de organisatie noemt een paar voorbeelden: Sprenger uit Zwitserland (massief houten meubelen), DKK Klose (eetkamers, hoekbanken en tafels), Manis-h uit Denemarken (kindermeubilair), het Poolse Deftrans met badkamers, Luxury Bedding Company uit ons land, het Roemeens Larix met boerenmeubelen  en Kluskens, ook uit Nederland en ook met massief houten meubelen maar dan met een design twist. M.O.W. houdt als beurs, naar eigen zeggen, ook bewust vast aan eetkamers, gestoffeerde meubelen en massief houten meubelen. Vernieuwing is leuk, maar de handel, en dus de smaak, is nu eenmaal vrij behoudend in grote delen van de wereld. Ook het aantal exposanten in slapen is trouwens gestegen. Op de beurs staan gestoffeerd, eetkamers, slapen, zolder, baby, kind, tiener, bad, keuken, kleinmeubelen, losse meubelen voor zowel in de winkel als online.

Wat maakt de beurs verder het bezoeken waard? Een overzichtelijke indeling (je weet direct waar je naar toe moet), goed bereikbaar en gratis parkeren, catalogus, toegang, wifi, eten en drinken en transport tussen de hallen. Op de 17e is er een beursfeest (voor iedereen toegankelijk, ook voor bezoekers) vanaf 18:00 uur met als thema (passend bij het 35 jarig jubileum van de beurs): de jaren ’80.

De beurs richt zich op inkoopcombinaties, zelfstandige meubelzaken, outlets, online verzendhuizen, bouwmarkten en eigenlijk iedereen die meubelen uit het middensegment en iets er onder verkoopt. Bezoekers komen uit wel 60 landen naar het kuuroord in Ostwestfalen. De beurs geeft de nodige inspiratie en verkoopimpulsen voor het najaar, aldus de organisatie.

Dus dik onderstrepen in de agenda: M.O.W., 15 tot en met 19 september, beurscomplex, Bad Salzuflen.