De -eerste- oktobereditie van Interior Business Magazine, het vakblad van de meubelbranche, 106e jaargang, laat wederom zien dat de woon- en meubelbranche barst van ambitie en veerkracht. Terwijl de najaarsbeurzen in Nieuwegein en Beusichem positieve signalen afgaven, te lezen in onze uitgebreide beursverslagen, richten ondernemers hun blik alweer op MeubelbeursBrussel en Houtproplus in Den Bosch. De rode draad? Groeien door visie, lef en liefde voor het vak.

In het openingsverhaal spreken Lex en Anne-Roos Tiggeler van Richmond Interiors over de constante drang om te vernieuwen. “Je bent nooit klaar met je bedrijf,” zegt Lex resoluut. “Stilstaan is achteruitgaan.” Vanuit het indrukwekkende experience center in Heerhugowaard laat het familiebedrijf zien hoe het bouwen aan je bedrijf en emotie hand in hand gaan. Met meer dan driehonderd nieuwe producten en de lancering van een eerste outdoorcollectie op Meubelbeurs Brussel bewijst Richmond dat design en comfort ook buiten samen kunnen gaan. “We zorgen dat alles klopt, van de eerste schets tot de laatste accessoire,” vult Anne-Roos aan. “Dáár zit de magie van Richmond.”

Diezelfde energie klinkt door bij de Dutch Interior Days in Elst, waar zes sterke merken samen een inspirerend inkoopmoment vormden. ‘Nieuwkomer’ Rivièra Maison maakte er zijn debuut binnen de Dutch Interior-familie. Commercieel directeur Eric Zwanikken zag hoe de beurssfeer het beste in bezoekers naar boven haalde: “Klanten (her)ontdekten niet alleen Rivièra Maison, maar ook de andere labels. Dat is precies het idee: kruisbestuiving, energie, groei.”

De blik vooruit is natuurlijk gericht op de Meubelbeurs Brussel, die van 2 tot en met 5 november plaatsvindt onder het thema Growing Homes. Beursdirecteur Glenn de Maesseneer ziet een sector in beweging: “Zakendoen kan ook op een prettige, huiselijke manier. Brussel wil inspireren én verbinden.” Met een vernieuwd Belgian Design Island en de uitbreiding van het segment Outdoor Living zet de organisatie in op beleving, gastvrijheid en internationale aantrekkingskracht.

Verderop in het nummer lees je een vooruitblik op HoutPro+, de vakbeurs die in 2025 terugkeert naar Den Bosch. Volgens woordvoerder Lieve Vermeulen draait het daar niet alleen om machines of materialen, maar om mensen. “Wie rondloopt, doet dat om iets te vinden: een oplossing, een leverancier, een idee.” Innovatie en ambacht komen samen op het Parket Ambacht Plein en in het nieuwe Interieurpaviljoen, waar hout als materiaal van de toekomst centraal staat.

Ook Belgische merken laten natuurlijk van zich horen met Meubelbeurs Brussel in het vizier. Zo bewijst De Eiken Zetel dat comfort en design elkaar versterken. “De relaxfauteuil is geen medisch hulpmiddel meer, maar een stijlvol meubel,” zegt Cedric Willems, die met de merken Repose en Dezire inspeelt op de groeiende vraag naar maatwerk en snelle levering.

>>“De relaxfauteuil is geen medisch hulpmiddel meer, maar een stijlvol meubel,” zegt Cedric Willems van De Eiken Zetel. >>

Naast interviews en beursnieuws bevat het blad, verrijkt met een prachtige uitklapcover van Meubelbeurs Brussel deelnemer Esthetica (BXB Collections), weer actuele dossiers en wordt de content aangevuld met columns van o.a Henny van Straaten en Ruby Nefkens. Hun scherpe observaties geven het vakblad zijn vertrouwde mix van humor, inzicht en betrokkenheid.

Heeft u nog geen abonnement? Mail dan met linda@businesscontentmedia.nl en wij regelen de rest. En….over twee weken verschijnt er NOG een editie in aanloop naar Meubelbeurs Brussel!