Vanavond lekker op de bank? Een op drie Nederlanders waardeert thuiszijn meer dankzij lockdown!

Ondanks dat we dit jaar met z’n allen verplicht meer thuisblijven, vinden meer dan driekwart (78%) van de Nederlanders het nog steeds heerlijk om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen. Ook voelt de ruime meerderheid (85%) zich ondanks het vele thuiswerken helemaal ontspannen thuis. Luxaflex®, het raamdecoratiemerk dat al generaties lang hangt in Nederlandse woningen, onderzocht* hoe Nederlanders zoal hun tijd besteden in huis.

Thuis voor de buis
Een goed programma op de televisie, een spannende natuurfilm (met de luxaflex dicht uiteraard), de Amerikaanse presidentsverkiezingen,  een spannende kraker op fox sports of een hilarische serie: Nederlanders zijn er dol op. Maar liefst 71 procent van de Nederlanders geeft aan dat dit behoort tot de favoriete bezigheid thuis. Ook lezen blijkt nog steeds een populair tijdverdrijf te zijn in de Nederlandse huizen: voor vier op de tien Nederlanders is een goed boek, magazine (Interior Business Magazine natuurlijk) of een krant een van de meest favoriete bezigheden. Daarnaast vindt een derde het fijn om thuis bij te praten met partner, familie of vrienden.

Hobby’s
Naast entertainment en bijkletsen, houden Nederlanders zich ook graag bezig met hobby’s. Zo zegt een kwart van de Nederlanders zich goed te kunnen ontspannen tijdens het koken en houdt nagenoeg een vijfde zich graag bezig met tuinieren of een andere creatieve hobby.

In haar nieuwste campagne laat Luxaflex® zien wat thuiskomen voor Nederland betekent. Aan de hand van een onderzoek en videoportretten van verschillende Nederlanders, van een ic-medewerkster tot tv-kok Jet van Nieuwkerk, laat Luxaflex® zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft. Bekijk de campagnepagina voor meer informatie.

*Onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder 1.020 respondenten, september 2020.

campagnebeeld