Typisch Trendhopper: duidelijk, inspirerend en prikkelend

Amersfoort, maart 2021 – Franchiseformule Trendhopper heeft afgelopen jaar twee compleet nieuwe winkelconcepten ontwikkeld: een Full Size Store en een City Store. Daarmee is de landelijke woonformule klaar voor de toekomst. In het drukke, dagelijks leven hebben mensen behoefte aan een woninginrichtingspartner. Trendhopper biedt met de nieuwe winkelconcepten het gevoel van ‘homemade happiness’; producten en inspiratie voor een fijne ruimte om te wonen, werken, koken, slapen, te relaxen, te genieten en samen te komen. Door het nieuwe City Store concept is Trendhopper niet enkel meer op woonboulevards te vinden, maar nu ook laagdrempelig in de binnenstad.

De twee winkelformats zijn in 2020 met veel succes gestart. Het nieuwe concept voor de Trendhopper Full Size Store is onlangs geïmplementeerd in de bestaande vestigingen Heerlen en Breda. En afgelopen november is een geheel nieuwe vestiging in Leeuwarden geopend, waar op ruim 1.800 m2 de nieuwe look & feel prachtig tot zijn recht komt. Ondernemers kunnen, afhankelijk van de concurrentie in de regio, kiezen voor bepaalde modules. Aan het Full Size Store concept is de module tiener- & studentenkamer toegevoegd, bestaande uit acht compleet ingerichte kamers met tienerslapen en studentenboxspings.

Met het gloednieuwe Trendhopper City Store concept is de binnenstad dé plek om tijdens het shoppen verleid te worden en geïnspireerd te raken door accessoires en meubels voor thuis. Afgelopen jaar is in Zwolle de eerste Trendhopper City Store, met een vloeroppervlak van 900 m2, succesvol geopend. Producten die niet getoond worden in de City Store kunnen aangekocht worden via de twee internetzuilen in de winkel.

Nieuwe look & feel
Trendhopper helpt de consument de woning – volgens de laatste trends – betaalbaar, gemakkelijk en smaakvol in te richten. Door een duidelijke, creatieve én inspirerende presentatie, prikkelt Trendhopper haar klanten en maakt hen nieuwsgierig naar meer. Het nieuwe concept is opgebouwd uit verschillende conceptelementen.

Conceptelementen
Op hotspots in de winkel worden onderscheidende Trendhopper-producten opvallend uitgelicht in de Trendhopper conceptelementen. De nieuwste producten worden gepresenteerd op een NIEUW-podium, waardoor de klant zich bewust is, dat er altijd iets nieuws te vinden is in het Trendhopper-assortiment. ”Middels diverse stijlkamers wordt aan klanten getoond hoe ze meubels en accessoires, ook thuis, kunnen neerzetten en combineren. In de creatieve hoek gaan de verkoopadviseur en de klant samen aan de slag. Dit is het kloppende hart van elke Trendhopper-vestiging, waar materialen, zoals het 100-stoffen-concept, klaarliggen voor advies. Woonwensen worden hier gevisualiseerd. Alle meubels, accessoires en materialen komen vervolgens samen in dé centrale presentatie van de winkel: de Highlight kubus. Dit minihuis inspireert op alle vlakken. Naast deze smaakmakende winkelelementen zijn natuurlijk de accessoire-afdeling, de productstudio’s en overzichtswanden niet weg te denken uit de winkelinrichting.”