Het is de eerste interior en lifestyle beurs van het nieuwe jaar en daar zijn ze trots op in München. Van 7 tot en met 9 januari 2023 vindt in de Beierse hoofdstad TrendSet Winter 2023 plaats met meer dan 1.500 internationale merken en collecties van wat er gekocht moet worden in het voorjaar en de zomer van 2023.

Drie dagen lang, van zaterdag tot en met maandag, komen vakbezoekers uit Midden en Zuid-Duitsland naar Beieren. Retailers, groothandels, online handel, horeca plus soortgelijke bezoekers uit de aangrenzende landen, waaronder de Scanidinavische, kunnen de laatste trends en producten zelf bekijken en direct bestellen. In de 15 Interiors & Lifestyle Fair Areas en 3 Topic Areas, te weten TrendSet Newcomer, TrendSet Fine Arts en TrendSet Bijoutex, presenteren de deelnemers hun nieuwe producten, interior designs en accessoires voor Living & Giving.

TrendSet Journal, gecombineerd met de beurscatalogus, laat alle nieuwe items overzichtelijk zien. Drie weken voor de beurs is de digitale versie te zien op trendset.de/en/trends/trendset-journal/. Ook nieuw is het opzoeken per merk via trendset.de/en/exhibitorsearch/. Ook hier zijn al nieuwe producten en merken te zien al voor het bezoeken van de beurs. Keukenartikelen en accessoires voor in de keuken krijgen speciale aandacht tijdens deze editie van de beurs. Te zien in Hall B2.

“De keuken is woonruimte! Het is hier waar we elkaar tegenkomen en met elkaar praten, koken eten en drinken. Een goede sfeer in de keuken was altijd al belangrijk. Daar samenzijn met familie en vrienden bepaalt voor een groot deel de kwaliteit van ons leven. Het is het ware centrum van het huis, een werkplek en een gezellige ontmoetingsruimte. Vandaar dat we veel ruimte hebben ingeruimd voor keukenartikelen tijdens TrendSet Winter 2023. Denk aan serviezen, opslag, tafeltextiel, keukengerei maar ook aan delicatessen en fancy foods, gourmet products en vernieuwende dranken. De afdelingen Kitchen & Tabletop en Food & Drink horen bij lifestyle. Met steeds meer nadruk op lokale en regionale producten en duurzaamheid in productie en resultaat“, aldus Tatjana Pannier, Managing Director van TrendSet.

Duurzaamheid is het centrale thema van het komende voorjaar en zomer. Dit heeft betrekking op materialen, productie en de mentaliteit van bedrijven maar ook op de levensstijl van ieder individu. Niet alleen de spullen die we gebruiken moeten duurzaam zijn, ook het leven zelf. Uitrusten, relaxen en mindfull zijn om spiritueel, gestelijk en fysiek gezond te blijven. Ouderwets veel drinken, zeer luide muziek spelen en daarna schreeuwend de boel kort en klein slaan bij wijze van mindfull ontspannen is niet meer van deze tijd, blijkbaar.

Ontwerpen zijn gebaseerd op het verlangen naar natuur en oorsprong. Hout, hennep, rattan, steen en katoen zijn de materialen bij uitstek, organische vormen die vloeiend en rond of golvend zijn brengen ons tot rust. Lichte pasteltinten zoals mat lavendel, hemelsblauw en turquoise geven nog meer rust aan de ontwerpen die te zien zijn. Rijke, frisse groentinten zorgen voor een goed humeur. Zandtinten, beige  maar ook felrood en okergeel imiteren een zonsondergang binnen. Termen als vintage, cottage chic, Scandi style, glamour home. Een melange van gekmakende gezelligheid zoals we die allemaal herkennen. Geen wonder dat de trendzones deze keer dan ook LIGHT TIMES, SENSING PLACES, and HAPPY ZONES heten.

Meer info op trendset.de