Als eerste internationale vak beurs voor interieur, inspiratie en lifestyle in het nieuwe jaar is er de TrendSet Winter 2026 van 4 tot en met 6 januari in München. Met de vier onderdelen Live & Give, Decorate & Create, Cook & Eat en Work & Play voor het voorjaar en de zomer van 2026, bedoeld voor zowel de groothandel als de zelfstandige winkelier, online en horeca. Drie dagen lang nieuwe producten ontdekken en bestellen en nieuwe trends zien.

Lekker vroeg in het jaar orders plaatsen, maximaal bereik als exposant, veel nieuwe producten, trends, inspiratie en netwerken, dat is wat deze beurs (en alle andere beurzen) willen bieden. Deze beurs prijst zichzelf aan als de grootste op zijn vakgebied in het zuiden van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, de meest koopkrachtige regio van Europa. Met nationale en internationale deelnemers, gevestigde namen en nieuwkomers en bezoekers uit de eerder genoemde gebieden plus Denemarken, Zweden en Noorwegen en de buurlanden van Duitsland.

Er zijn 5 hallen gevuld in de Beierse hoofdstad. In de hallen A1 en B1 staan de exposanten voor het onderdeel Decorate & Create. De hallen A2, A3 en B1 wachten op bezoekers met nieuwe producten en collecties voor Live & Give. In B1 is ook de Topic Area TrendSet Bijoutex te zien terwijl de TrendSet Newcomer en Fine Arts in A2 staat opgesteld. In B2 is nieuws te zien voor Cook & Eat en Work & Play.

Merken en collecties uit meer dan 30 landen gebruiken deze beurs als order- en trendplatform voor het komende seizoen en de seizoenen daarna. Met nieuwe namen zoals H. Wilk Gourmetgroup, Vossen, Bijoux by F&M en ArtiTree. Uit het Hoge Noorden komen exposanten zoals Bloomingville, Greengate, Skinnwille en IB Laursen met nieuws in Scandi stijl naar München. Ook zijn er bedrijven die terugkeren op de beurs, zoals Depesche of Nici, die TrendSet weer zien als relevant platform. De bezoekers zijn uiteraard van topkwaliteit volgens de organisatie en dit geldt ook voor het ‘hochkarätige Messtandort München’. Duits is soms te leuk om te vertalen. Het is gewoon the place to be in de eerste week van het nieuwe jaar, zo zegt men daar, en de bezoekers hebben ook nog eens een echte ‘Trend Kompetenz’ in huis. Nogmaals benadrukt de organisatie de kans dat er al vroeg wordt ingekocht op de beurs, de druk om dit te beloven is bijna voelbaar vanuit Nederland.

Ook in het huidige digitale tijdperk gaat er niets boven een fysieke presentatie twee keer per jaar op een gerichte vak beurs, zo roept men in Beieren. In januari en juli is er een TrendSet voor inspiratie, overzicht en (daar gaan we weer) inkopen. Voor de rest van het jaar ondersteunt de beursorganisatie exposanten en bezoekers met het digitale platform TRENDSET365. Hierop presenteren deelnemers zich het hele jaar door en kunnen bezoekers zich informeren, inspiratie opdoen en vroeg in het jaar…vult u het ontbrekende woord zelf maar in. Maar de site is ook handig voor het voorbereiden op de beurzen: hoe kom ik er, waar verblijf ik en hoe ga ik weer weg?

Genieten in plaats van consumeren. Zo luidt de trend voor het komende seizoen volgens TrendSet. Je goed voelen, uitrusten en plezier maken. Interieurs en accessoires moeten verrassen, vreugde brengen en positieve emoties oproepen. Alle zintuigen moeten worden geprikkeld met felle retro kleuren maar ook met donkere tinten voor ‘Tiefe und Dramatik’. Materialen met contrasten, elementaire texturen, in ronde, vloeiende vormen en met glanzende oppervlakken. Creatief en met pure levenslust! Kortom: vrolijke geluiden uit het doorgaans zo somber gestemde Duitsland. De foto’s zijn van de afgelopen zomereditie, vandaar die blote armen.
