Dat is wat men bij Minotti heeft gedacht. De Salone del Mobile is niet doorgegaan in fysieke vorm, dus toont de Italiaanse fabrikant de nieuwe collectie in de fabrieksshowroom in Meda. Deze is daar normaal ook te zien, maar deze keer is er extra moeite gestoken in de styling. Omdat het een warme vrijdag is: een paar koele foto’s.

De nieuwe collectie is op deze plaats al eerder uitgebreid onder de loep genomen. De meubelen zijn ontworpen door een keur aan internationale ontwerpers, een soort all-star team,, bijeengebracht door ‘coach’ Rodolfo Dordoni, de huisontwerper van de Italiaanse fabrikant. De fabrieksshowroom is normaal 1.000 vierkante meter groot, daar is nu 600 vierkante meter aan toegevoegd om de meubelen nog beter uit te laten komen. De collectie is ontworpen door Dordoni zelf, Nendo, Marcio Kogan / studio mk27, GamFratesi en Christophe Delcourt.

Daarnaast ziet u op de onderste foto de professionele TV studio die Minotti in de fabriek heeft gebouwd. Op 60 vierkante meter bouwt de fabrikant sets en filmt deze voor uitingen op de site, social media en andere kanalen. Maar ook voor product trainingen, webinars en interviews met ontwerpers en architecten. Wanneer fysieke beurzen steeds zeldzamer dreigen te worden is op afstand contact zoeken met klanten de nieuwe norm en dan helpt het wanneer een nieuwe collectie goed in beeld kan worden gebracht en prikkelende interviews worden uitgezonden.