Van 21 tot en met 25 september is het Messezentrum Bad Salzuflen opnieuw het ontmoetingspunt voor de Europese meubelbranche. De M.O.W. is inmiddels een begrip als compacte maar veelomvattende vakbeurs voor de brede middengroep van de markt.
553 deelnemers uit 39 landen presenteren hun collecties en nieuwe producten deze keer. De meesten daarvan komen na Duitsland uit Polen, Bosnia & Herzegovina, Denemarken, Nederland, er zijn Italiaanse bedrijven in Bad Salzuflen plus Franse, Chinese, Litouwse en Turkse deelnemers. Al met al is meer dan de helft van de exposanten ‘buitenlands’ en doen er ongeveer 20 meer bedrijven mee dan in 2024.
De kwaliteit van deze beurs blijft toenemen en deze keer zijn er dan ook weer vele nieuwkomers, zoals SCHÖNER WOHNEN-Collection, Kare, Jan Kurtz, Bizzotto, Stern, Hartman en Ronald Schmitt. Deze bedrijven verlenen de beurs een imago van een iets hoger marktsegment zonder de kern van het midden van het midden van de markt uit het oog te verliezen. Dat is het mooie van deze beurs: men blijft volledig zichzelf en is wars van pretenties. Nog steeds gericht op het middensegment, zowel fysiek als online, zowel voor inkoopgroepen als voor individuele winkeliers.
De M.O.W. geeft een sterk signaal af in deze lastige tijden met inspiratie en concrete aanbiedingen. want dit is en blijft een handelsbeurs: inkopen en afrekenen. Van de klassieke meubelwinkel tot de snelle online handel, iedereen loopt er rond als bezoeker. Geen ingewikkelde lezingen, imponerende discussies of wedstrijden met jonge talenten: meubelen, aanpakken, soms ook meteen inpakken. Ook bouwmarkten en distributeurs voor de food en non-food sector lopen inmiddels rond op deze beurs, op zoek naar een leuk model voor een actie. Plus het bovengenoemde rijtje nieuwkomers voor een iets veeleisender publiek met een ruimer budget. Het bezoek komt inmiddels uit 73 landen, dus een regionale beurs voor Oost-Westfalen kan je de M.O.W. allang niet meer noemen.
Deze internationale bezoekersstroom is voor de regio rond Bad Salzuflen inmiddels van groot belang: hotels, restaurants, noem maar op. Iedereen heeft baat bij 5 dagen meubelbeurs in het kuuroord. De organisatie kan maar niet genoeg benadrukken hoe belangrijk deze beurs inmiddels is. Maximilian Richter, projectmanager van de beurs: “De beurs is er weer! The Trade Fair is Here is ons motto voor dit jaar en met ons nieuwe gele logo vallen we lekker op. Optimisme, energie, een nieuw begin. Een goed overzicht van de branche, handel promoten, dat is de M.O.W.” Bernd Schäfermeier, managing director van Messe Ostwestfalen: “De kracht van de M.O.W. is de nabijheid tot de markt. We staan dichtbij de exposanten en de bezoekers en we hebben als beurs een duidelijk profiel. We reageren direct op de behoeften uit de markt en dat zorgt voor vertrouwen in en een langdurig voortbestaan van deze beurs. De beurs van en voor de meubelindustrie, dat is de M.O.W.”
21 tot en met 25 september 2025
Geopend van zondag tot en met woensdag van 9 tot 6, donderdag van 9 tot 4, Messezentrum Bad Salzuflen (Heerseheider Str. 2), 17 hallen, gratis toegang en parkeren, gratis catering en shuttle service tussen de hallen, gratis wifi, alleen toegankelijk voor professionals.