Na de uitwedstrijd in Amsterdam deze maand is er nu de thuiswedstrijd voor de Workspace Design Show in Londen op 25 en 26 februari 2026 in het Business Design Centre.

Workspace Design Show London heeft als thema Connected Realities waarin verkend wordt hoe fysieke werkruimte en digitale lagen daarin meer en meer bepalen hoe er gewerkt wordt op kantoor. Net als in de RAI zijn er internationale merken aanwezig op het gebied van meubilair, verlichting, akoestiek, vloeren, duurzaamheid, digitale tools en materialen voor de volgende generatie kantoorwerkers. Sommige deelnemers gaan ook echt nieuwe producten presenteren, denk daarbij aan namen zoals König + Neurath, Sedus, Kvadrat, Pedrali, Interface, Forbo en vele anderen.

Belangrijk onderdeel van deze beurs zijn de sprekers en het publiek dat daar op afkomt. Voor deze editie in Londen zijn dit er meer dan 140 (sprekers) die in meer dan 40 sessies onderwerpen aansnijden met betrekking tot werken op kantoor en daarbuiten. Deelnemers aan deze sessies zijn uiteraard overwegend Brits, maar wellicht spreken de namen van de bedrijven waarvoor zij werken ook buiten de Britse grenzen aan, zoals AECOM, VirginMediaO2, Overbury, tp bennett, Sidley Austin, Octopus Energy, Hawkins\Brown, CBRE en vele anderen.

De onderwerpen van de gesprekken lopen net als in Amsterdam zeer uiteen: van uitmuntend design, menselijk gedrag, cultuur en technologie tot duurzaamheid, creatief leiderschap (zien we ooit nog de terugkeer van hard schreeuwen en met deuren slaan?) en de veranderende rol van het fysieke kantoor. Bezoekers zullen getuige zijn van gesprekken waarin denken over ruimten, digitale systemen en veranderingen in organisaties elkaar kruisen. Ook in Londen werkt de organisatie samen met ontwerpers voor de aankleding van de beurs, in dit geval zijn dit Gensler, Peldon Rose, MCM Architecture, M Moser Associates en Area die het thema Connected Realities tot leven zullen brengen met installaties en lounges op de beursvloer. Ook hier speelt digitale beleving een rol, zo wordt ons beloofd. Onderdompeling, interactie en inspiratie zijn de sleutelbegrippen (‘immersion’ klinkt veel mooier, maar is geen correct Nederlands woord).

Nieuw voor Londen deze keer zijn de Workspace Design Awards op 25 februari waarbij bijzondere projecten van over de hele wereld worden onderscheiden. Daarna is er een netwerk party, deze wordt in Amsterdam altijd zeer goed bezocht en dat zal in Londen niet anders zijn. De sponsor voor deze avond met elkaar drinken wordt gesponsord door Mute en brengt studio’s, opdrachtgevers, vastgoedontwikkelaars, de exposerende merken en opinieleiders bij elkaar op de beursvloer.

Gratis toegang voor design professionals en andere informatie over deze beurs: workspaceshow.co.uk