Wat maakt de beurs ZOW zo bijzonder? Wat voor voordelen biedt deze vakbeurs aan de exposanten en de bezoekers? In de nieuwe campagne van ZOW komen deelnemers aan het woord.

ZOW is een speciaal evenement voor de meubelindustrie, en niet alleen omdat veel fabrikanten en toeleveranciers gevestigd zijn in Oost Westfalen, waar de beurs traditioneel plaatsvindt in het beurscomplex van Bad Salzuflen. Het beursteam van Maik Fischer (directeur ZOW en interzum bij organisator Koelnmesse) heeft toch bedrijven uit deze centrale regio van de Duitse meubelindustrie aan het woord gelaten in deze campagne: “Hun oordeel is oprecht en ongekunsteld en daarmee overtuigend. Zij maken pas echt duidelijk waarom ZOW zo’n belangrijk platform is voor de meubelindustrie”, aldus Fischer.

De eerste campagne, tijdens interzum in Keulen gepresenteerd, heeft Peter Sagemüller, Director of Marketing/Product Management van Schüco Alu Competence, en Klaus-Dieter Midding, Managing Director van SIRO-CAMAR als middelpunt. De komende weken komen andere (Duitse) prominenten aan bod. De campagne loopt via social media en print uitingen. De meningen van de afgebeelde mannen (gek genoeg nog geen vrouw) zijn unaniem: ZOW is de gelegenheid bij uitstek om zich als toeleverancier te presenteren aan de industrie in het jaar dat er geen interzum is. De lokatie en het formaat van de beurs zijn uitnodigend en laagdrempelig, de bezoekers zijn ter zake kundig.

“De ontwikkelingen volgen elkaar sneller op dan ooit voor onze klanten. Nieuwe producten worden jaarlijks, of een paar keer per jaar, gepresenteerd”, aldus
Klaus-Dieter Midding van SIRO-CAMAR. “ZOW is belangrijk voor ons omdat het de ruimte tussen de interzum edities opvult.” Peter Sagemüller van Schüco Alu Competence: “Er is geen alternatief in Duitsland voor de jaren dat er geen interzum is. Ieder bedrijf dat op zo’n moment iets nieuws wil laten zien moet hier staan in Bad Salzuflen.” Met meer dan 100.000 bezoekers, iets minder dan een miljoen clicks en met meer dan 7.000 doorgestuurde links is de digitale campagne met deze twee exposanten in ieder geval al geslaagd, aldus de organisatie.

De volgende editie van ZOW vindt plaats van 4 tot en met 6 februari 2020 in Bad Salzuflen: www.zow.de