Beter Bed heeft het goed gedaan in de eerste zes maanden van dit jaar. De verkoop steeg met bijna 10 procent naar 103,5 miljoen euro, waarvan 92,3 miljoen in de Benelux. Dat is een stijging van meer dan 10 procent in vergelijking met de eerste zes maanden van vorig jaar. New Business zorgde voor 11,2 miljoen euro omzet, een plus van 5,4 procent.

Andere hoogtepunten voor de beddenketen: het tweede kwartaal, dus midden in de corona lockdown, was goed voor een groei van 12 procent (een bedrag van 49,1 miljoen euro). Meer dan 44 miljoen kwam uit verkoop in de Benelux. Dat is meer dan 14 procent meer dan het tweede kwartaal van vorig jaar. Binnenblijven? We kopen een nieuw bed.
Ook voor de komende maanden zit de orderportefeuille van de keten vol: 23,5 miljoen euro aan bestellingen en dat is meer dan 60 procent meer dan eind juni vorig jaar. Met onzekere tijden op komst een goed vooruitzicht.

Binnenblijven heeft ook voor een explosie in online handel gezorgd voor Beter Bed: een stijging van 71,4 procent, waardoor het online marktaandeel is gegroeid naar 14 procent. In het tweede kwartaal groeide online met maar liefst 114,9 procent. Onderdeel Sängjätten doet het volgens de beddenketen ook steeds beter. Zowel de banken als de aandeelhouders hebben hun vertrouwen uitgesproken naar Beter Bed Holding N.V., getuige het verlengen van kredieten en het uitgeven van nieuwe aandelen. Eigenlijk had het bedrijf alleen last van de pandemie in de laatste twee weken van maart. Ondanks de zorg voor de veiligheid van de medewerkers is het merendeel van de winkels opengebleven en zijn de banden met klanten en leveranciers verder verstevigd, zo zegt het bedrijf. Medewerkers werden extra ingezet voor de stijging in online verkoop.

John Kruijssen, CEO van Beter Bed Holding N.V.: “Na een sterk eerste kwartaal merkten we een massale daling in de vraag eind maart, dus hebben we meteen alle verkoopactiviteiten verplaatst naar online. Met gerichte marketing campagnes zijn we in contact gebleven met onze klanten en steeg de omzet aanzienlijk. In apri zagen we al direct een positief resultaat. In mei en juni steeg de omzet echt spectaculair. Meer traffic, meer conversie, hogere bestedingen door klanten. Zowel online als  in de winkels. Door het belang van een goede nachtrust te blijven communiceren hebben we dit resultaat bereikt. Campagnes voor M line en Tempur zijn aangeslagen. Concluderend, dankzij de enorme inzet van onze medewerkers en onze leveranciers zijn we beloond met deze geweldige cijfers.”
“Hoewel de marktomstandigheden een uitdaging zullen blijven hebben we het volste vertrouwen in onze performance. Beter Bed Holding is financieel stabiel, toont veerkracht in moeillijke omstandigheden en heeft een sterk geloof in de eigen kracht.”