Het Deense merk Bolia heeft naar eigen zeggen nieuwe records gebroken in 2022. De omzet over afgelopen jaar bedroeg 1.3 miljard Deense Kronen (175 miljoen Euro). In vergelijking met 2021 is de groei van de omzet met 12 procent gestegen. De Denen kijken dan ook vol vertrouwen uit naar dit jaar.

Bolia’s collecties worden verkocht via de eigen website en in de eigen winkels waarmee het merk op dit moment actief is in 30 Europese markten. Vorig jaar lag de focus op de groei in Duitsland, Nederland en Frankrijk. In 2023 gaat de 80e winkel open, de eerste in Spanje en wel in het hart van Barcelona. Op de befaamde Avinguda Diagonal wordt een winkel van 500 vierkante meter op twee verdiepingen geopend in maart. Er komt ook een nieuwe winkel in de Beierse stad Augsburg (nummer 79 in totaal en de 15e winkel in Duitsland) van 551 vierkante meter, te openen op 2 maart.

In juni, tijdens de 3daysofdesign, zal Bolia een nieuwe locatie openen in Kopenhagen. Deze flagship store, showroom en ruimte voor Bolia Professional zit in een historisch pand in de wijk Kuglegården en wordt de allergrootste winkel tot nu toe met een oppervlakte van meer dan 1.300 vierkante meter. Ook de Denen begrijpen dat het een jaar vol uitdagingen is geweest en dat er mogelijk nog veel onzekerheid in het verschiet ligt wat betreft prijzen voor grondstoffen en leveringsproblemen maar het bedrijf blijft volharden in productie in Europa en alleen maar gebruik maken van FSC gecertificeerd hout. Zoals gezegd kijkt het team met vertrouwen uit naar dit nieuwe jaar.