Messe Frankfurt heeft begin dit jaar Conzoom in het leven geroepen als digitaal platform voor beursexposanten en bezoekers voor contactmomenten buiten de beurzen om. In deze tijd van uitgestelde of geschrapte beurzen komt het platform sterk naar voren als alternatief, aldus de Duitse beursorganisator.

Digital content is belangrijker dan ooit tevoren en Conzoom wil aan deze behoefte voldoen. Om geheel van deze tijd te zijn heeft het platform nu ook een uploadfunctie voor bloggers en influencers die helpen bij het promoten van producten. Juist nu budgetten bij bedrijven voor influencers teruglopen onder invloed van de verlammende werking van COVID-19 op de economie is aanwezigheid op dit soort beursplatformen voor deze groep wellicht de gelegenheid om zich in de kijker van bedrijven te spelen. Via een portal kunnen ze een presentatie van zichzelf uploaden.

Via www.conzoom.solutions kan iedereen nu aan elkaar snuffelen: consumenten, opdrachtgevers, bedrijven en nu dus ook influencers. Hoewel Messe Frankfurt het belang van daadwerkelijk contact hebben tijdens beurzen niet wil uitvlakken is het duidelijk dat de timing voor een platform als dit, hoe ongelukkig de omstandigheden ook, niet beter had gekund. Andere beursorganisaties hebben inmiddels wereldwijd dit voorbeeld gevolgd.