Als ondernemers in de interieurbranche zijn we gewend om te nuanceren. Een zeer uitgesproken mening geven over een controversieel thema is vaak niet handig of zelfs ronduit rampzalig voor het imago. Maar zich af en toe expliciet uitspreken over een prangende kwestie waar iedereen, om de lieve vrede maar te bewaren, liever over zwijgt hoort ook bij het serieus bezig zijn met het vak. Vandaar dat Interior Business Magazine vanaf nu maandelijks een prikkelend statement, een stevige stelling over de interieurbranche presenteert.

“DE NEDERLANDSE CONSUMENT VRAAGT EERDER OM EEN PAAR EURO KORTING DAN OM EEN MEUBEL DAT LANGER MEEGAAT”

Toelichting: De term circulair produceren gonst door de meubelbranche. Nieuwe meubelen moeten zo ontworpen en gemaakt worden dat onderdelen eenvoudig kunnen worden vervangen. Een meubel wordt na gebruik volledig gedemonteerd zodat de nog bruikbare onderdelen hergebruikt kunnen worden. Het doel hiervan is om het gebruik van grondstoffen terug te dringen en meubelen te produceren die werkelijk duurzaam zijn: ze gaan bijna oneindig lang mee. CBM is een gekend voorstander van circulair produceren.

De redactie van Interior Business Magazine ondersteunt de visie van CBM, maar vraagt zich tegelijkertijd af of de Nederlandse consument gevoelig is voor het circulaire verhaal. Is het niet zo dat een financieel voordeel, hoe symbolisch dan ook, eerder de verkoop bepaalt dan het circulaire (en vaak duurdere) verhaal?

Reageer via het onderstaande formulier

15 + 13 =