Binnen het Decodata platform zijn vanaf vandaag meer dan 150.000 unieke producten gestructureerd, verrijkt en gemakkelijk te downloaden. Validatie in de markt bevestigd dat de verwerking van deze data op de huidige manier een retailer minstens 5 jaar kost. Doordat er 150.000+ producten te downloaden zijn via de Decodata software, duurt dat voor een retailer nu slechts een paar minuten.

Complete productspecificaties staan klaar om binnen een paar muisklikken in een gepersonaliseerd importsheet te worden gedownload. Merken als onder andere Vitra, Pholc, Artifort, Wever & Ducré, en Zuiver zijn nu beschikbaar in het Decodata systeem. Door veel gesprekken met belangrijke spelers in de markt te voeren, weet Decodata als geen ander welke uitdagingen er bestaan bij het digitaliseren en online zetten van interieur collecties. Retailers als Flinders, Eijerkamp, fonQ, en Berden geven aan lang bezig te zijn met het verwerken van alle data. De manier waarop merken de productspecificaties aanleveren is vaak ongestructureerd in een PDF-bestand, met soms aanvullingen in een Excel bestand. Het kost veel tijd en handmatig werk om de nodige specificaties, als materialen, prijzen, afmetingen en productnamen te kopiëren, plakken en overtypen.

Merken als Vitra, Zuiver, en Label begrijpen die pijn. Wanneer merk data wordt aangeleverd, kan het vaak weken, soms zelfs maanden duren voordat een deel van collecties live staan in webshops. Met Decodata is dat verleden tijd. Data wordt gestructureerd, geconverteerd, verrijkt en beschikbaar gemaakt voor elke klant, die dealer is van een specifiek merk. Hierdoor kan het ouderwetse handmatige werk stoppen. Via het systeem kunnen importsheets worden gebouwd en direct worden gevuld met de productspecificaties. Met alle tijd, geld en middelen die bespaard wordt door de samenwerking met Decodata, kan een retailer zich concentreren op wat er echt toe doet: creatieve teksten schrijven, adviezen geven, sterke SEO-teksten schrijven, en productaanbevelingen maken.

Decodata’s CEO Anne de Jongh vertelt dat haar team (zie foto) gonst van opwinding. “De enorme database van Decodata blijft maar verder groeien. Daarnaast werken we er hard aan om de volgende puzzel op te lossen: productspecificaties koppelen aan de juiste afbeeldingen. Decodata heeft een duidelijke missie voor de toekomst: Disrupt by creating structure.”