Omzet non-foodwinkels 3 procent hoger
De omzet van de non-foodwinkels groeide in juli 2023 met 3,0 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 3,2 procent lager dan een jaar eerder.
De winkels in meubelen en woninginrichting en de winkels in consumentenelektronica hebben in juli meer omgezet dan in juli 2022.
Daarentegen hebben de kledingwinkels, de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) en de winkels in schoenen en lederwaren in juli minder omgezet.
Online 2,5 procent meer omgezet
De online omzet was in juli 2,5 procent hoger dan in juli 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 3,4 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,4 procent hoger.
De online omzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en de winkels in overige non-foodartikelen lag in juli 2023 hoger dan in juli 2022. De online omzet van de kledingwinkels en de winkels in consumentenelektronica was lager dan een jaar eerder.