De drogisterijen, de kledingwinkels, de winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in recreatie-artikelen, de winkels in meubels en woninginrichting en de winkels in consumentenelektronica en witgoed hebben in februari meer omgezet dan in februari 2022. Daarentegen hebben de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in februari minder omgezet.
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in februariΒ 10,5 procent meer omzet behaald dan in februari 2022. Het verkoopvolume wasΒ 4,2 procent lager dan een jaar eerder. De omzet van de supermarkten lagΒ 11,9 procent hoger, de omzet van de speciaalzaken was 0,6 procent hoger.
De online omzet was in februariΒ 6,0 procent hoger dan in februari 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebbenΒ 11,2 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), wasΒ 1,4 procent lager. Van alle deelbranches lag de online omzet in februari 2023Β hoger dan in februari 2022.