Amsterdam, 28 september 2022 – Brenger, de tech scale up die koeriers helpt met betere dienstverlening en minder CO2-uitstoot, is genomineerd voor de competitie Fast 50 van consultant Deloitte. Het koeriersplatform liet aanzienlijk stijgende cijfers zien, niet alleen in de omzet, juist ook op het gebied van verduurzaming en efficiëntie als het gaat om bulktransport via de weg.

Duurzame groei
Na een strenge selectie staat Brenger dit jaar in het rijtje genomineerden naast o.a. transport uitdagers Quicargo, Trunkrs, Homerr en Returnista.

Wisse Koedam, Mede-oprichter van Brenger: “Wij zijn supertrots op deze nominatie. Het is alvast een eerste aanmoediging dat we op de goede weg zitten richting een efficiëntere transportsector wereldwijd. Inmiddels zijn we actief in Nederland, België en Duitsland. Daar bespaarden we de afgelopen zes jaar, sinds ons bestaan, ruim 2.075 ton aan CO2-uitstoot. Dit, dankzij onze technologie die transportverzoeken koppelt aan lege busruimte van koeriers die de route toch al gaat rijden. Inmiddels zijn we op kantoor uitgegroeid tot een team van zo’n 55 fijne mensen waarmee we samen aan onze ambities werken. We hopen dat de komende jaren verder door te zetten.”

Technologie waar iedereen van profiteert
Het efficiënt en naadloos laten bezorgen van omvangrijke goederen blijft een uitdaging. Voor zowel consument en retailer als vervoerder. Brenger biedt hierin de oplossing voor alle bovenstaande spelers door hun behoeftes te verenigen tot één simpele oplossing. Zelfstandige koeriers die bij Brenger aangesloten zijn, hebben toegang tot alles-in-één tool die ze ontzorgt het gebied van acquisitie, efficiëntere planning, notificaties naar de klant, management en facturatie. Via de intuïtieve API kunnen de (zakelijke) partners een transportoplossing aanbieden aan hun eindklanten alsof het hun eigen oplossing is, waardoor de klantervaring en loyaliteit toenemen. Eindgebruikers besparen simpelweg tijd, geld en gedoe doordat ze niet de weg op hoeven en terwijl een vriendelijke Brenger-koerier hun bank tegen een goedkoper tarief brengt dan het huren van een busje. Door vraag en aanbod middels slimme technologie samen te brengen, verwacht Brenger een groot deel van de (nu nog) lege busjes op de weg sneller te vullen, wat al aanzienlijk veel overtollige CO2-uitstoot in de kiem smoort.

Deloitte’s snelgroeiers selectie
Met de competitie moedigt Deloitte de snelstgroeiende jonge Nederlandse bedrijven aan. Jaarlijks worden de meest opvallende ondernemingen geselecteerd en aan de tand gevoeld. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar omzetgroei van de afgelopen vier jaar, maar ook naar groeistrategie in de brede zin van het woord. Op 3 november 2022 vindt de prijsuitreiking plaats in Hilversum waarbij de rangschikking van de lijst gepresenteerd wordt.

Over Brenger
Brenger is in 2016 opgericht met een heldere missie: alle busjes op de weg zo efficiënt mogelijk vullen. Dat is beter voor de planeet, goed voor koeriers en voordelig voor de zakelijke en particuliere klanten die van de dienst gebruikmaken. Hiervoor werkt Brenger samen met diverse partners: van Marktplaats en BVA Auctions tot woonwinkels en zo’n meer dan 1000 koeriers(bedrijven). Sinds de oprichting is zo de uitstoot van meer dan 2.075 ton CO2 voorkomen.

Meer Brenger

TOP 5 MEEST VERVOERDE INTERIEUR ESSENTIALS volgens Brenger

Nieuwste editie van Interior Business Magazine