Emma – The Sleep Company lanceert een nieuwe merkvisie voor haar consumentenmerk Emma® en legt daarbij de nadruk op het belang van een goede nachtrust voor een goede dag. De nieuwe branding focust op hoe slaap mensen kan helpen om het beste in zichzelf naar boven te halen. Ze zal wereldwijd over alle kanalen worden uitgerold onder begeleiding van de nieuwe merkboodschap ‘Awaken Your Best.’

Awaken your Best
Emma trapt 2022 af met een missie: awaken your best. Te beginnen met strategische markten als Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De nieuwe branding focust op het belang van slaap voor de dag, en de bijhorende nieuwe merkboodschap vat de essentie van Emma samen in drie eenvoudige woorden: ‘Awaken Your Best’. Het doel: aantonen dat je met Emma het beste in jezelf naar boven kan halen. “Onze initiële aanpak van ‘performance first, brand second’ heeft ons geholpen om het bedrijf te brengen waar het nu is. Nu is het tijd om een duidelijke merkpositionering op te zetten en de missie en visie van het verder merk in de kijker te zetten. Met Emma willen we deel uitmaken van zowel de slapende als de wakkere wereld en we blijven onze overkoepelende visie volgen om de levens van onze klanten op een positieve manier te beïnvloeden,” aldus Dr. Dennis Schmoltzi, medeoprichter en CEO van Emma – The Sleep Company.

Merkstrategie
De nieuwe merkstrategie en campagne werden ontwikkeld door het Emma brand team rond Ingrid Fray, het creatieve team rond Gerald Tam en Andre Bourguignon en reclamebureau Knas, onder leiding van Eduardo Marques en Pierre Byman. De nieuwe strategie is in minder dan een jaar tijd ontwikkeld op basis van uitgebreid onderzoek: het team organiseerde een hele reeks enquêtes en focusgroepen om inzicht te krijgen in wat een goede nachtrust voor mensen inhoudt en welke impact die kan hebben op de rest van hun dag.

Onderzoeksresultaten
Zo blijkt uit dit onderzoek dat in Nederland 69, 7% van de ondervraagden meldt dat slapen de belangrijkste activiteit is die bijdraagt aan hun welzijn. Ze geven aan dat slapen veel belangrijker is dan andere factoren zoals goed eten (39%), ontspannen (35%) of het spenderen van tijd buiten (33,6%).

Tevens geeft men aan dat de effecten van een onrustige nacht vooral voelbaar zijn in het lichaam. Na een slechte nachtrust meldt 59.6% van de Nederlanders dat de negatieve effecten vooral in lichaam en geest worden gevoeld: 58.6% van de ondervraagden geeft aan in een slecht humeur te zijn, 58,6% geeft aan zich minder energiek te voelen en 25% geeft aan fysieke pijn te ervaren.

Een branding die het bewustzijn rond het belang van slaap helpt vergroten
In het onderzoeks- en ontwikkelingsteam van Emma doen meer dan 30 mensen van verschillende achtergronden – van neurowetenschappen en psychologie tot data science – er elke dag opnieuw alles aan om de missie van Emma tot leven te brengen. Dr. Verena Senn, neurowetenschapper en hoofd slaaponderzoek bij Emma – The Sleep Company, ziet een kans om dat doel nog meer kracht bij te zetten via de nieuwe merkrichting: “Een goede nachtrust kan je wakkere leven zoveel vreugdevoller, productiever en completer maken. Alle onderzoeken bevestigen dat, en het is niets nieuws voor ons: het is iets waar we bij Emma in geloven en waar we ons nu al elke dag opnieuw voor inzetten. Vanuit het standpunt van slaapexpertise denk ik dat de nieuwe branding ons zal helpen om het belang van slaap voor onze gezondheid en ons algemeen welzijn verder te vergroten.”

Een campagne op alle kanalen om de rebranding te vieren
De nieuwe branding van Emma wordt doorgevoerd op alle touchpoints en kanalen en wordt ondersteund door een nieuwe visuele identiteit. De kleuren van de zonsopgang, licht en warmte in combinatie met emotionele beelden roepen het gevoel op dat je krijgt na een fantastische nachtrust en zorgen ervoor dat consumenten zich nog beter kunnen inleven in de afgebeelde situaties. Naast de frisse wind door de marketing- en communicatiematerialen en -platformen van het merk krijgen de Emma-producten ook een nieuwe verpakking en worden er twee nieuwe televisiecommercials gelanceerd. De twee versies focussen ofwel enkel op de rebranding, of belichten daarnaast ook het productportfolio van Emma.

“Nederland is zich bewust van het feit hoe belangrijk een goede nachtrust is om de dag energiek door te brengen. We hebben daarom besloten om dit nog duidelijker naar voren te laten komen in onze merk identiteit. We blijven dichtbij onze kernwaarde & missie: het verbeteren van de nachtrust van onze Nederlandse klanten en ze te helpen bij het beste uit zichzelf te halen gedurende de dag”, aldus country director Nederland, Henk Waninge.