Online retail platform bol.com lanceert een nieuwe campagne om meer bekendheid te creëren voor het woonassortiment en bijbehorend inspiratieplatform.

De 360° -communicatiecampagne, ontwikkeld door Dept, laat zien hoe kleine veranderingen in je leven soms tot grote veranderingen van je interieur kunnen leiden.

Pap, het is uit…

Bol.com trapt de campagne af met een commercial waarin de speciale band tussen vader en dochter centraal staat. In de film, geregisseerd door Willem Gerritsen (CZAR), staat een dochter overmand door liefdesverdriet plots weer dakloos voor de deur van het ouderlijk huis. Voor je dochter doe je alles, dus tovert pa zijn geliefde mancave om tot een prachtige meisjeskamer. Maar de film maakt een draai wanneer de liefde zoals altijd onvoorspelbaar blijkt te zijn. Cecile van den Heuvel, campagnemanager bij bol.com: ‘Veranderingen van je interieur gaan vaak samen met kleine en grote levensgebeurtenissen. Bijvoorbeeld je dochter die opeens weer thuis komt wonen. Door daarop in te zoomen willen we de juiste emotionele snaar raken en tegelijkertijd een sfeervolle impressie van ons uitgebreide woonassortiment geven.’

Ramin Bahari, associate creative director bij Dept: ‘Je huis, maar ook je leven is nooit af. Soms overkomt je iets dat je wereld en zelfs je interieur op z’n kop zet. Die nuchtere observatie hoort bij bol.com en leidt ook nu weer tot communicatie met een knipoog.’

Campagne

De campagne is de komende weken te zien op verschillende owned and paid kanalen, waaronder tv, online video, OOH en print (in België), social en display.

Bron: onze collega’s van Marketingtribune Online