De 76e editie van de interieur en design beurs Formland eindigde afgelopen zondag. De 394 exposanten op deze Deense beurs verwelkomden 9.000 professionals uit 27 landen op hun stands. De deelnemers waren blij met het face to face contact tijdens de beurs, zelfs in deze onzekere tijden. De beurs trok meer bezoekers van buiten Denemarken dan de vorige keer, aldus de beursorganisatie.

In vier dagen tijd passeerden om precies te zijn 9.042 bezoekers de entree van Formland: inkopers, stylisten, influencers and andere interieurprofessionals. De beurs besloeg 10 hallen in het MCH Messecenter Herning. Zowel nieuwe seizoensgebonden woonaccessoires en decoratieve bloemen als wat de organisatie ‘smaakvolle producten’ noemt (vult u zelf maar in) dienden als gespreksonderwerp en als inspiratiebron. Er waren trendpresentaties, voordrachten en workshops, kortom, een echte ouderwetse beurs. Exposanten zijn na afloop tevreden: “We hebben beurzen als Formland nodig, en de beurs was zeer succesvol voor ons. Deze beurs is een network event, de gehele industrie en alee ketens komen er op af”, aldus Peter Maae Jensen, CEO van aida, en Jan Engelbrecht, CEO van Eva Solo is het met hem eens: “We kwamen hier met een lage verwachting voor de beurs vanwege de huidige markt en de situatie in de wereld, maar er is veel geloof in de toekomst merkbaar en we hebben veel optimistische klanten ontmoet. Kerstmis wordt gewoon nog goed gevierd dit jaar. Het was echt fantastisch hier.”

De CEO van beursorganisator MCH A/S, Georg Sørensen, is ook tevreden. “Iedere beurs is bijzonder, deze editie werd gehouden onder buitengewone omstandigheden, in een tijd waarin de wereld echt verandert. Daarom zijn we zo blij met de positieve feedback. Als een beurzenman ben ik uiteraard extra tevreden over het resultaat en ook om te zien hoeveel waarde er nog steeds wordt gehecht aan face to face contact tijdens een beurs.” Hij besluit: “Ik wil de exposanten bedanken voor hun inzet om ook van deze editie weer een geslaagd evenement te maken.”