Op 20 april 2020, bestond Hochrath wonen & slapen 100 jaar. Een mijlpaal waar de winkel door corona helaas geen aandacht aan heeft kunnen schenken. Maar nu is er toch een mooie beloning: ”Nu, op het moment dat Nederland wederom in een lockdown zit, hebben we van burgervader Bengevoord op 11 januari 2021 de ultieme beloning voor de uitvoering van ons werk mogen ontvangen. We mogen ons scharen tot een selectief gezelschap dat het recht heeft om het Koninklijk wapen te voeren. Kortom, wij zijn bij Koninklijke beschikking Hofleverancier geworden.” Scroll naar beneden voor een filmpje.

Namens de redactie van Interior Business Magazine, van harte gefeliciteerd.

Over Hochrath wonen & slapen
In 1920 begonnen Albertus en Sophia van `t Laar, vanuit hun huis aan de Leliestraat 5 (later no. 15), hun eigen bedrijfje. Hun zoon Hendrik Jan kwam bij zijn ouders in de zaak en heeft in 1941 de zaak officieel overgenomen.

Het bedrijf was intussen gevestigd aan de Beukenhorstweg en werd naar Misterstraat 55 verplaatst, waar de collectie met meubels werd uitgebreid. Na een verbouwing in 1969 was de zaak vervolgens gevestigd aan Misterstraat 70 (1971), vervolgens aan de Misterstraat 33 (1974). In 1984 werd het pand aan de Misterstraat 46 aangekocht, dat tot september 2009 de thuisbasis van Hochrath wonen & slapen was.

In 1964 trouwde dochter Tinie van `t Laar met Erwin Hochrath, die een drietal jaren bij zijn schoonvader in de leer is geweest. Toen deze in 1968 overleed zette zijn echtgenote de zaak voort, samen met haar schoonzoon. ”Inmiddels hebben wij, het bedrijf alweer van hem overgenomen. Zowel Guido`s vrouw Christien als zwager Hennie zijn werkzaam in het bedrijf, wat de familiaire sfeer nog eens benadrukt.”

”In september 2009 zijn we verhuisd naar Europark 13, waar we ons nieuwbouwpand in gebruik hebben genomen. Onze nieuwbouw heeft ervoor gezorgd dat we alle meters naar eigen inzicht konden indelen, waardoor het volledig naar onze wens is. We zijn nu beter bereikbaar, hebben het vloeroppervlak flink kunnen uitbreiden waardoor we de consument een nog breder assortiment kunnen aanbieden.”