De Duitse online meubelaanbieder home24 blijft stevig groeien: het tweede kwartaal van dit jaar boekte het bedrijf met het hoofdkantoor in Berlijn een stijging van 41 procent tot een bedrag van 166 miljoen euro. Zelfs het heropenen van fysieke winkels lijkt het bedrijf niet te kunnen stoppen.

Het tweede kwartaal was dus opnieuw succesvol. De groei in Europa was met 138 miljoen euro (een flinke stijging ten opzichte van de 97 miljoen in het tweede kwartaal van 2020), de Braziliaanse markt (waar het merk ook actief is) was het afgelopen kwartaal goed voor 28 miljoen euro (was 22 miljoen in dezelfde periode vorig jaar). De totale opbrengst van home24 in het eerste halfjaar is 325 miljoen euro. In 2020 was dit 222 miljoen euro, dus opnieuw een forse toename. Niet alleen in opbrengsten maar ook in het aantal klanten: dat zijn er nu 2.4 miljoen.

Hierdoor verwacht het bedrijf een sterk 2021 in totaal met een omzetstijging tussen de 28 en 38 procent ten opzichte van 2020. “We kijken terug op een opmerkelijke eerste helft van 2021 waarin we sterk zijn gegroeid. Het bevestigt de keuze voor onze huidige strategie. Onze logistiek, opslag en technologische oplossingen vormen de basis van deze groei. Tijdens de stormachtige stijging van de vraag naar interieurproducten hebben we bewezen deze vraag aan te kunnen”, aldus CEO Marc Appelhoff. “Zelfs met het heropenen van fysieke winkels is het aantal actieve klanten toegenomen en ook het aantal bestellingen dat zij doen. Dit is voor ons het bewijs dat we op de juiste koers varen voor de komende jaren. Ons streven blijft een miljard euro omzet halen aan het einde van 2023.”

Dit wil het bedrijf bereiken door klanten nog meer te kunnen bieden, zowel in winkelervaring als in aanbod. Ook het uitbreiden van fysieke showrooms hoort bij de groeistrategie. Daarnaast moet het merk nog internationaler worden buiten de regio waar home24 nu met name populair is: Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.