“Klanten willen steeds sneller hun orders binnen hebben. Onze reactie is snel leveren,” zegt salesdirecteur Luc Vercruysse van Bauwens Beernem tijdens het gesprekken die Interior Business deze zomer voerde met een groep Belgische meubelfabrikanten. Levertijden zijn een belangrijk thema bij Bauwens. Ander nieuws vanuit Beernem is de implementatie van het merk MDR Decruy.

MDR Decruy was voorheen een zelfstandige fabrikant. De naam, de modellen en een gedeelte van het machinepark is nu onderdeel van Bauwens. Vercruysse zegt: “MDR is een soort premiummerk van Bauwens geworden.”

Bauwens staat vooral bekend voor de grote verscheidenheid in zijn modellen. Het aanbod onder de merknaam GBO gaat van eetplaatsen, slaapkamers, zitmeubilair en stoelen, zowel gemonteerd als knockdown. De laatste jaren zijn bijzondere inspanningen gedaan que modellering, nieuwe decors met reliëf structuren en bijzondere afwerkingen. Onder MDR vallen slaapkamers, eetplaatsen en kantoormeubelen. Op de beurs Mechelen heeft de onderneming positieve reacties gehad op MDR. Op Brussel hopen ze op hetzelfde.

Levertijd is volgens Vercruysse een belangrijk thema in de markt momenteel. “De klant wil steeds sneller zijn producten hebben. Onze reactie is snel leveren en dat wordt zeer gewaardeerd.”

Omdat Bauwens internationaal opereert, heeft Vercruysse zicht op de wereldwijde smaakontwikkeling. “De ontwikkeling komt vanuit het noorden.”

Vercruysse vertelt dat er hard is gewerkt aan de collecties in het afgelopen jaar. “Er zijn meer mogelijk nu op het gebied van maten en uitvoering. We hebben meer decors en kortere levertijden.” De salesdirecteur vergelijkt Bauwens met een Zwitsers horloge. “Het is niet voldoende om goed te scoren op alleen service, modellering of levertijd. Alles moet kloppen.”

 

Bauwens is op Meubelbeurs Brussel te vinden op stand 9-202.