Alle hallen gaan open en 82 procent van de ruimte is verkocht: M.O.W. in Bad Salzuflen zendt positieve signalen voor de komende editie van de meubelvakbeurs. Het Nieuwe Normaal geldt uiteraard ook voor de meubelindustrie  en iedereen past zich aan voor toekomstig succes. “Deelnemers aan de beurs zijn zich bewust van het belang van veiligheid en kwaliteit”, aldus de organisatie. Zij die meedoen aan de beurs kunnen alleen maar winnen.

Er zijn meer dan 300 deelnemers voor de komende editie van 20 tot en met 24 september. “De noodzaak voor een beurs is er”, bevestigt Bernd Schäfermeier, beursorganisator. “Vanaf het moment dat we hebben aangekondigd dat de beurs gaat plaatsvinden hebben we positieve feedback ontvangen en boekingen gekregen uit binnen- en buitenland.“ De voorbereidingen zijn in volle gang en om duidelijk te zijn: het komende jaar zal veel vereisen van de industrie waar het gaat om logistiek in alle geledingen van de opsag- en transportketen. Mensen moeten meer dan ooit kunnen vertrouwen op tijdige leveringen. Alleen dan kan 2021 slagen. Het is een feit dat de pandemie geleid heeft tot meer aandacht voor het interieur. Geen vakanties maar nieuwe meubelen. Met de economische maatregelen van de (Duitse) overheid hebben de meeste mensen ook nog budget voor nieuwe meubelen, aldus de beursorganisatie. Niet alleen handel voor dit najaar, maar ook voor volgend jaar.

De beursorganisatie signaleert dat het de komende maanden eenvoudige gaat worden voor winkeliers die aangesloten zijn bij een inkoopvereniging of franchise formule. De gezamenlijk ingekochte collecties bieden ruimte voor lokaal aanpassen aan de smaak en het budget van de consument. Ook online aanbieders zijn flexibel in wat ze consumenten kunnen bieden. Voor hen is de M.O.W. de beurs bij uitstek, met name in het middensegment. Meubelen waarop acties kunnen worden ontwikkeld omdat er voldoende marge in zit. Volumemeubelen voor de allerbreedste groep consumenten. En vergeet het netwerken niet tijdens de beurs: iedereen ziet elkaar weer voor het eerst sinds het uitbreken van de pandemie.

“Het is belangrijk dat we ons houden aan de regels, maar we moeten ook vooruit kijken”, zo stelt de organisatie. Dankzij het grote oppervlak van het beursterrein in Bad Salzuflen en het beperken van het maximum aantal bezoekers moet het lukken om de bezoekersstroom verantwoord te reguleren. De meerdere in-en uitgangen helpen hier ook bij. Er zal voldoende ruimte zijn om alles te laten zien en bezoekers te ontvangen. Deze beurs moet het juist hebben van persoonlijke contacten op hoog professioneel niveau. Juist een aantrekkelijke manier van presenteren zal door de organisatie worden gepromoot bij de deelnemers: meer dan ooit moet het er goed uitzien. Zomaar wat meubelen neerzetten met een prijskaartje er aan kan niet meer. Niet in de winkels en ook niet op de beurs. M.O.W. is dit jaar meer dan een beurs: het moet een positieve herstart voor de meubelbranche zijn!

Nogmaals: de veiligheid en gezondheid van de deelnemers en bezoekers staan voorop bij de organisatie. De regels van de lokale overheid dienen als leidend en zullen altijd worden gevolgd. Een update van deze regels zal tot kort voor de opening van de beurs worden gecommuniceerd.

www.mow.de