Het zal u niet ontgaan zijn: de nieuwste, extra dikke,  editie van Interior Business Magazine is de afgelopen dagen weer op de mat geploft. In deze editie staat de toekomst van de meubelbranche centraal, in al haar facetten.

In de dynamische zakelijke wereld van vandaag zijn er opmerkelijke trends te zien als het gaat om opvolging in familiebedrijven. Opvallend is de terughoudendheid van jongeren om de fakkel over te nemen, zelfs als zij de mogelijkheid hebben om het roer van het familiebedrijf over te nemen.

Gelukkig zijn er in de meubelbranche veel positieve uitzonderingen. Hij is nog net geen 26 jaar oud maar Hobie van Veghel, directeur van Meubitrend, staat inmiddels al vijf jaar succesvol aan het hoofd van de meubelfabriek in Oss. Hiermee volgde Hobie zijn vader Gerrit van Veghel op. Hobie kijkt in het openingsinterview van deze editie terug op een roerige en intensieve periode: de leiding overgenomen, het uitbouwen van de merken Zizeau en Noowa naast het overgenomen merk Jamé en de toen net opgestarte aparte tak voor de projectmarkt, de pandemie en de huidige verandering van de vraag naar meubelen.’’

Ook bij Bree’s New World uit Vlaardingen staat de jongere generatie te trappelen om aan de touwtjes te trekken. Claartje, Jaap en Arij van Bree maken onderdeel uit van de toekomst van de meubelbranche. Jaap van Bree: ‘’Toen ik klaar was met studeren heb ik lang nagedacht over wat ik wilde. Ik heb veel interesses, de wereld is groter dan alleen meubelen. Maar toch ben ik -vrij organisch- steeds meer betrokken geraakt bij Bree’s New World. Hierbij spelen verschillende elementen een rol: loyaliteit aan de familie, de compactheid van het bedrijf en daarmee de mogelijkheid om directe invloed van je werkzaamheden terug te zien.’’ Claartje van Bree: ‘’Het werken in een eigen bedrijf geeft veel voldoening. Ik doe hier van alles tegelijk en er is ook altijd voldoende werk om je op te storten. Wanneer mijn vader schroeven en spijkers zou hebben verkocht denk ik niet dat ik eraan was begonnen. Ik wil toch graag een creatievere omgeving om in te werken en meubels bieden zo’n omgeving. Het samenwerken met mijn familie is vanzelfsprekend voor me, we zijn het niet altijd met elkaar eens maar we komen er altijd uit.”

Lees de verhalen over deze jonge, toegewijde, talentvolle mensen in de nieuwste editie van Interior Business Magazine en realiseer u dat de toekomst van de meubelbranche mooi is.