Peter Seemann van EK Living, Foto: Interior Business Magazine

 

Focus op eigenheid ondernemers in nieuwe strategie

Bij veel woonondernemers wordt de eigen branding overschaduwd door die van de formules en merken die ze voeren. Terwijl in de huidige transparante online markt, het niet de merken, maar juist de ondernemers zelf zijn, die met hun eigenheid in persoonlijk advies het verschil maken. Als retail-service organisatie zit daar nou juist het onderscheidende vermogen van EK Living, zo meldt het bedrijf in een persbericht. ”Met de local hero strategie zetten we de ondernemers nog meer in hun kracht. De ondernemers worden met eenduidige communicatie formats ondersteund om van een “house of brands” naar een ”branded house” te transformeren.”

 

Het verder verbeteren van lokale naamsbekendheid waarin persoonlijke service en vakmanschap centraal staat, is het vertrekpunt van de nieuwe strategie. ”De eigenheid wordt vormgegeven binnen vijf proposities: Casual Wonen, Comfortabel Wonen, Stijlvol Wonen, Natuurlijk Wonen en Origineel wonen. Elke proposities kent zijn eigen kenmerken in stijl, prijsniveau en woonfase en is gericht op een specifieke doelgroep. De proposities hebben een onderscheidende (visuele) taal en product- en serviceconcepten waarmee elke ondernemer maximaal ondersteund wordt om zich onderscheidend in de markt te zetten.”

Drie van de vijf proposities met elk onderscheidende (visuele) taal en product- en serviceconcepten:

Samen met de ondernemers wordt gekeken welke propositie het best past bij de onderneming. Om vervolgens vanuit die propositie de markt te bewerken, altijd vanuit een lokaal perspectief en in naam van de ondernemer.

Lokale ondernemers bieden met hun passie en vakmanschap veel toegevoegde waarde. Of het nu gaat om inrichtings- of slaapadvies, de ideale fauteuil, het droombed, raamdecoratie of een nieuwe stoffering, de lokale ondernemer zorgt voor écht persoonlijk advies en service.

Peter Seemann, directeur EK Living: ”We zijn blij dat de digitale ontwikkeling ons in staat stelt om te anticiperen op grote mondiale veranderingen in consumentengedrag; we kunnen hiermee een vervolg geven aan onze local hero strategie. Op deze manier kunnen wij onze ondernemers nog beter van dienst zijn. We zetten in op lokaal winkelen en de toegevoegde waarde die onze ondernemers te bieden hebben”.

Peter Seemann: ”We zetten in op lokaal winkelen en de toegevoegde waarde die onze ondernemers te bieden hebben” Foto: Interior Business Magazine

EK Living is één van de business units onder de vlag van EK Retail. EK Retail is de grootste retail-service organisatie van Nederland actief in 6 verschillende markten; sport, mode, wonen, doe-het-zelfzaken en boeken. Iedere business unit voert haar eigen strategie passend en servicegericht voor de ondernemers in de betreffende markt. EK werkt samen met ongeveer 1.500 zelfstandige ondernemers. In totaal runnen zij bijna 2.200 winkels.