De integrale samenwerking tussen Kwantum en Leen Bakker was tot op heden nog niet zichtbaar voor de consument. Daar komt nu verandering in met het gezamenlijke montageteam voor raamdecoratie. Vanaf deze week rijden er busjes met daarop de logo’s van beide merken. In de toekomst zal de krachtenbundeling van beide formules op nog meer vlakken zichtbaar worden.

Om de klanten te ontzorgen en de klanttevredenheid te verhogen, bieden beide formules steeds meer services. Zo ook de gezamenlijke service ‘Inmeten en Monteren’, waarmee de klant gordijnen en raamdecoratie thuis kan laten opmeten en ophangen. Vorig jaar introduceerde Leen Bakker ook al de eigen bezorgservice Last Smile. Hiermee is er nu meer controle over het bezorgproces waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die aansluit bij de verwachtingen van de klant.

De formules werken achter de schermen inmiddels op vele vlakken samen, bijvoorbeeld op het gebied van Finance, ICT en de werving van personeel. “De samenwerking wordt met het gezamenlijke montageteam nu dus ook zichtbaar voor de consument”, aldus Bob de Nijs, Directeur Operatie van beide formules. Kwantum en Leen Bakker functioneren beiden wel als zelfstandige merken en hebben een eigen identiteit en organisatiecultuur.