Vanaf vandaag starten showUP en Orderchamp een samenwerking om hun aangesloten retailers en merken zowel een inspirerende offline als online inkoopervaring te bieden. Deelnemers van inkoopbeurs showUP kunnen daarmee via Orderchamp hun producten ook buiten het traditionele inkoopseizoen verkopen aan meer dan 5.000 retailers in Europa. De merken van showUP inkopen in een overzichtelijke marketplace, zo stellen de partijen.

Door de veranderingen in het aanbod kopen zelfstandige detaillisten steeds vaker in kleinere aantallen bij meerdere merken in. Directeur Daan van Trigt van showUP: “Voor onze beursdeelnemers wordt het belang van het online aanbieden van het assortiment steeds groter. Voor een groot deel van hen is de stap naar een eigen B2B portal niet lucratief. Orderchamp biedt hen een innovatieve oplossing waarmee ze zowel bestaande als nieuwe klanten kunnen beheren. Ook bezoekers van showUP profiteren van de samenweking: zij kunnen het geselecteerde aanbod van de beurs nu ook na de beurs raadplegen. Zo ontstaat als aanvulling op de fysieke beurs een krachtig online platform om op elk moment met elkaar in gesprek te gaan.”

CEO van Orderchamp Joost Brugmans: “Onze missie is om elke winkel te voorzien van unieke producten. De inspirerende merken die deelnemen aan showUP zijn een prachtige aanvulling op de merken die we al op het platform hebben aangesloten. Via onze algoritmes koppelen we die merken aan de juiste winkeliers uit heel Europa om hun afzet te vergroten.” Orderchamp beschikt nu over 400 merken. De beurs showUP richt zich op inkopers van woon- en gift stores, concept stores, webshops, warenhuizen, boekenwinkels en museumwinkels.