De producten van Stoov®, de Nederlandse maker en bedenker van duurzame warmtekussens en -dekens, zijn vanaf vandaag ook te koop in de Bijenkorf. Klanten kunnen nu niet alleen via de webshop van Stoov®, maar ook in vijf Bijenkorf-winkels terecht voor warmtedekens, -kussens en -kruiken. Bij de vijf Bijenkorf-winkels in Amsterdam, Eindhoven, Utrecht, Rotterdam en Den Haag kunnen bezoekers de duurzame producten bekijken én voelen, want het verkooppunt straalt zelf ook – letterlijk – warmte uit.

Niek Veendrick, CEO van Stoov®, licht deze strategische keuze toe: “We bouwen met Stoov® iedere dag aan een nog relatief nieuw merk binnen een nieuwe categorie. We geloven dat retail een belangrijke rol kan spelen in de groei van ons merk. In de Bijenkorf zien wij de perfecte partner om onze doelgroep met de draadloze en energiebesparende warmtekussens van Stoov® kennis te laten maken. Klanten kunnen in een inspirerende omgeving het product in het echt ervaren en de warmte voelen van een Stoov® warmtekussen.”

De weloverwogen keuze om specifiek met de Bijenkorf een uitstap richting fysieke retail te maken, is niet zonder reden. Veendrick vertelt: “De Bijenkorf is een van de mooiste warenhuizen van Europa. Stoov® past als premium lifestyle merk naadloos bij hetgeen dat de Bijenkorf nastreeft: mooie merken, beleving, kwaliteit en duurzaamheid. Daarnaast heeft de Bijenkorf een enorm bereik binnen onze doelgroep.”

De warmtekussens zijn dit najaar relevanter dan ooit. De slimme infraroodtechnologie in de stijlvolle producten van Stoov® verwarmt een persoon direct, in plaats van een hele ruimte. Veendrick vertelt daarover: “Bij Stoov® willen we mensen verwarmen, niet de planeet. Door jezelf direct met een warmtebron, zoals een warmtekussen, te verwarmen, kan de thermostaat lager. Alle beetjes helpen, want al met het één graad lager zetten van de thermostaat, bespaar je minimaal zeven procent op je energierekening*.”