Snelheid van leveren is een vereiste van deze tijd

Al jaren is W en W Meubelindustrie een vaste exposant in Beusichem. Maar vast wil niet zeggen dat er geen plaats is voor verandering, dus heeft het Drentse bedrijf niet alleen het programma omgegooid maar ook de showroom aangepast. Een aantal vragen aan Niels Lip, verkoopleider van het bedrijf.

Waar zijn jullie sterk in en welke ontwikkeling heeft jullie bedrijf doorgemaakt in de afgelopen periode?
Niels Lip: “Ons bedrijf heeft de laatste jaren een sterke groei doorgemaakt. Een aantal jaren geleden is ons
magazijn uitgebreid waardoor wij veel makkelijker en sneller kunnen schakelen. Wij zijn een no-nonsense
leverancier waar je telefonisch ook nog steeds iemand aan de telefoon krijgt en je nog mondeling te woord
wordt gestaan, dit is bij verschillende andere bedrijven niet meer het geval. Wij zijn altijd in mogelijkheden
blijven denken en niet in problemen. Bijna alle producten zijn leverbaar in veel stof- en leersoorten en
kleuren. Dit onderscheidt ons zeker van het grote gros, de mogelijkheden zijn echt heel breed.”

Wat zijn de nieuwe modellen die jullie gaan presenteren?
“Op de beurs vernieuwen de productlijn compleet; alle bestaande modellen zijn geruimd. Er worden veel nieuwe producten gepresenteerd, onder andere bankstellen, barkrukken, fauteuils, eetkamerstoelen, poefjes, et cetera. Ook starten wij met een lijn mango tafels in verschillende maatvoeringen en vormen, ook zijn er verschillende poten mogelijk bij deze tafels.”

Wat is jullie visie op de meubelbranche?
“Recyclebaar en circulair zijn steeds meer een hot item. Het uit voorraad leveren van producten wordt steeds meer verlangd.”

Wat is jullie visie op retail?
“De retail is sterk in beweging, van belang is dat er nu wel een duidelijk scheidingslijn optreedt.
Je producten online presenteren is echt niet meer weg te denken, consumenten doen daar hun indruk op van hoe jij je als detaillist presenteert. Voor een aankoop van een product wil men zeker nog ruiken, voelen en informatie horen van de verkoopadviseur, maar je eerste visitekaartje is je virtuele showroom. Je duidelijk onderscheiden van de rest is de kunst, ik zie dat winkeliers steeds meer uit de kast moeten halen om zich te onderscheiden. Dat maakt dat je ziet dat de markt duidelijk in beweging is en ieder een eigen koers uitzet.”

Wat doen jullie in de online handel?
“Online handel is niet meer weg te denken in de huidige economie, het koopgedrag van consumenten is natuurlijk steeds in beweging. Tijdens de ontwikkeling van COVID zag je het bewijs. Consumenten bestelden online veel meer producten en meubelen dan daarvoor, er bleek een explosieve groei in vraag bij online aanbieders te zijn. Wij presenteren en bieden uiteraard onze gehele collectie online aan in de vorm van een virtuele showroom waarbij maatvoeringen en opstellingen zichtbaar zijn. Nieuw is dat wij een aantal maanden geleden gestart zijn met een uit voorraad leverbaar programma op de site. Wij merken dat de vraag naar producten die op voorraad staan toeneemt, vandaar het opzetten van deze pagina: snel leverbaar binnen 10 dagen. Op deze pagina zie je ook overzichtelijk wat de huidige voorraad is en deze is
24/7 actueel.”

Wat maakt dat jullie in het Meubelhart zo op je plek zijn?
“Het Meubelhart is een plek waar wij ons als bedrijf thuis voelen, het wij-gevoel samen met collega’s en de
andere exposanten is groot. Dit is een beurs waar op een gemoedelijke sfeer wordt gepresenteerd. Bijkomend voordeel is dat wij de showroom hier permanent kunnen laten staan en dit biedt natuurlijk het voordeel dat je hier in Beusichem op elk gewenst moment aan een klant je collectie kunt laten zien.”

Wat hebben jullie gedaan om de showroom klaar te stomen voor de Vakdagen?
“Aangezien wij weer voor 5 jaar hebben bijgetekend hebben we besloten de gehele stand te restylen.
Samen met de organisator maken we ons dus weer voor 5 jaar sterk om gezamenlijk onze mooie collectie te presenteren. De verlichting is compleet vernieuwd.”

 

Welke strategische keuzes zijn heel succesvol geweest en waar heb je spijt van?
“In Corona tijd kom je tot vernieuwde ideeën of ideeën die al lang op de plank lagen. Bij ons heeft dit dus geresulteerd in het opzetten van een uit voorraad leverbaar programma.”

Wat zouden jullie nog meer kwijt willen aan de meubelhandel?
“Ik denk dat het van groot belang is om een bezoek te brengen aan deze beurs in september. Gezien de ontwikkelingen wat betreft COVID-19 achten de experts dat er wederom beperkingen zouden kunnen komen op grote evenementen, zowel nationaal als internationaal. Het voordeel in Beusichem is dat wij de bezoekers voldoende kunnen spreiden, we hebben veel vierkante meters en meerdere bezoekdagen. Voor andere meubel gerelateerde beurzen kan het maar zo zijn dat deze voor het najaar worden gecanceld! Dus juist daarom adviseer ik de detaillisten om zeker een bezoek te brengen.”

Lees nog veel meer over de aanstaande inkoopdagen in het Meubelhart Beusichem in de nieuwste editie van Interior Business Magazine