Whoppah, de tweedehands marktplaats voor design en kunst, breidt haar kunstcategorie uit, onder andere via een samenwerking met kunstgalerie Art Dumay. Met de samenwerking breidt Whoppah haar aanbod in kunst uit, terwijl Art Dumay haar kunstwerken aanbiedt aan 200.000 consumenten in Europa.

Whoppah heeft, met succes, haar kunstaanbod de laatste maanden uitgebreid tot 4.000 kunstwerken via consumenten en zakelijke partners. Onder andere Art Dumay, een vooraanstaande kunstgalerie met een rijke geschiedenis in het presenteren van betaalbare kunstwerken, werd gevonden als de ideale match. Sinds de lancering begin november zijn er al tientallen items verkocht. Vergeleken met vorig jaar steeg de verkoop van kunstwerken op Whoppah met 50%.

Evelien Remmelts-Bunnik, oprichter en CPO van Whoppah: “We merkten een groeiende vraag naar kunst om tweedehands interieur mee te verrijken, en wilden gerenommeerde partners vinden om aan deze behoefte te voldoen. Art Dumay’s reputatie voor het tentoonstellen van opvallende kunstwerken en hun passie voor kwaliteit sluiten naadloos aan bij ons.”

Melanie Dumay-Alink, oprichter en Algemeen Directeur van Art Dumay: “Bij Art Dumay streven we ernaar kunst toegankelijk te maken voor een breed publiek. De samenwerking met Whoppah stelt ons in staat om onze collectie te delen met een nieuw en divers publiek in Europa. We geloven dat kunst een essentieel onderdeel is van het creëren van een inspirerende leefomgeving, en we zijn verheugd om samen te werken met een platform dat deze visie deelt.”