Nederlands grootste slaapspecialist in retail, groothandel en B2B – maakt vandaag bekend dat Beter Bed, haar Benelux-merk, een nieuwe propositie introduceert: Leazzzy, het slaapabonnement van Beter Bed. Deze volgende stap in de abonnementenmarkt past in de strategie van BBH om zich meer te richten op innovaties en de ontwikkeling van Sleep-as-a-Service.

Slaap lekker, sluit je aan bij Leazzzy
Met Leazzzy betreedt Beter Bed de abonnementenmarkt. Via een maandelijkse betaalmethode nemen klanten een abonnement op een kwalitatief hoogwaardige boxspring. Met dit aanvullende businessmodel boort Beter Bed een nieuw klantsegment aan: klanten die kiezen voor maandelijks betaalgemak, zorgeloos slapen en extra services tijdens de abonnementsperiode. Leazzzy breidt het klantenbestand van Beter Bed uit door klanten aan zich te binden die liever geen eenmalige investering doen, maar wel belang hechten aan een goede nachtrust.

‘’Dit innovatieve concept wordt op de markt gebracht via een nieuw online platform: www.leazzzy.nl. Via het platform kunnen klanten meer informatie vinden over de service, en direct een boxspring lease abonnement aanvragen. Leazzzy is powered by Beter Bed en zal daarom te zien zijn in de Beter Bed winkels, waarvan de primeur te vinden is in de experience store in Groningen. Vanuit de fysieke winkel wordt de klant via een QR-code naar het online platform geleid, waardoor optimaal gebruik wordt gemaakt van de kracht van een omnichannel customer journey.’’

Abonnement en duurzaamheid
Het abonnementsmodel biedt ook belangrijke voordelen vanuit het oogpunt van duurzaamheid: door het terughalen en weggooien van het product na de abonnementsperiode als onderdeel van het aanbod op te nemen, wordt de kans dat het product het einde van zijn levensduur bereikt en als gevolg daarvan als afval eindigt, geminimaliseerd. Tegelijkertijd biedt dit de mogelijkheid om de mogelijkheden voor refurbishment, hergebruik en recycling te onderzoeken en de best mogelijke oplossing te garanderen in lijn met de MVO-strategie van BBH.

John Kruijssen, CEO van BBH: “Leazzzy is een abonnementsmodel dat bouwt aan langdurige, dynamische klantrelaties. Dit stelt ons in staat om tijdens de abonnementsperiode aanvullende diensten te leveren om de kwaliteit van de nachtrust te verbeteren. Het betaalgemak van Leazzzy zorgt ervoor dat “beter slapen, beter leven” voor iedereen in een passende vorm beschikbaar is. We zijn blij dat we deze propositie aan ons huidige aanbod kunnen toevoegen, omdat we de positieve impact van een goede nachtrust op de gezondheid en het welzijn van mensen kennen.”