Sinds 2000 is het interieurmerk Bolia hard aan het groeien. De uitbreiding van het aantal eigen winkels in verschillende landen duurt maar voort. Het bedrijf plant 50 nieuwe winkels in de komende drie jaar.  Deze komen in grotere steden in Luxemburg, Duitsland, Nederland, Denemarken en Frankrijk. Daarna zijn de Italiaanse en Spaanse markten aan de beurt.

Bolia heeft een eigen designfilosofie waarbij menselijkheid en vrijheid volgens Scandinavische tradities centrale waarden zijn voor de ontwerpers van het merk. Functioneel en uniek, zo stelt Bolia. Duurzaamheid en het minimaliseren van de ecologische voetafdruk horen daarbij. De producten zijn gemaakt om lang mee te gaan en worden gemaakt van FSC-gecertificeerd hout en stoffen met het STANDARD 100 by OEKO-TEX® certificaat. Ook de andere materialen die worden gebruikt hebben een gecontroleerde herkomst aldus de fabrikant. Dezelfde soberheid en rust die de producten uitstralen wil Bolia ook herhalen in de inrichting van de winkels.

Afgelopen zomer gingen er drie winkels open in Nederland: Breda, Eindhoven en Rotterdam. Daar komen volgende maand Den Bosch en in het buitenland Potsdam in Duitsland en Frederiksberg in Denemarken bij. In oktober is de winkel in Luxemburg geopend. Komend voorjaar openen er winkels in Marseille, Parijs en Lille, komende zomer ook in Lyon. “We kijken uit naar de openingen en naar het samenwerken met het Amerikaanse merk Steelcase met een nieuwe collectie voor de projectmarkt. We willen vanaf nu iedere maand 1 of 2 nieuwe winkels openen”, aldus Lars Lyse Hansen, CEO van Bolia. De komende drie jaar worden dit dus 50 winkels in heel Europa.