Met het thema Pure Atmospheres laat het neusje van de zalm van de exposanten tijdens imm Cologne 2021 zich zien in hal 11. Met als doel: doorstarten na de corona crisis. Das Haus wordt in 2021 een verzameling van ontwerpen gericht op appartementen.

Voor het team rond Matthias Pollmann en Claire Steinbrück is een ding duidelijk: in januari 2021 komt in Keulen voor de eerste keer sinds het uitbreken van de pandemie de inrichtingsbranche weer bij elkaar. Bij Pure Atmospheres staan merken als Brühl, ClassiCon, Minotti, COR, Flexform, Edra, Schramm Werkstätten, Team 7, Prostoria,   Leolux, Baxter en Giorgetti. Deze merken staan volgens de organisatie voor voortzetting, creativiteit en vernieuwing. Voor deze merken is imm Cologne de gelegenheid bij uitstek om direct aan het begin van het nieuwe jaar inkomsten te genereren. Matthias Pollmann, CEO van Koelnmesse: . “We voeren nog steeds gesprekken met partijen voor deelname aan de beurs zodat we eind oktober met de definitieve deelnemerslijst kunnen komen, daar zullen spannende nieuwe namen op staan!”

Pure Atmospheres zal uiteraard onderworpen zijn aan de strengste regels voor afstand houden en voorkomen van besmetting met COVID-19. Maar de nadruk ligt op beleving, met open stands en complete inrichtingen om zo te inspireren. “Bezoekers verwachten tegenwoordig meer van een beurs dan een verzameling bedrijven die hun producten tonen: ze zoeken beleving en inspiratie voor het inrichten van hun winkel, showroom of huis. Uiteraard zijn de restricties ten aanzien van het virus onvermijdelijk, maar de focus ligt op beleving in hal 11”, zegt Dick Spierenburg, Creative Director van imm Cologne. “We zijn ons zeer bewust van onze verantwoordelijkheid. Deze beurs is de eerste gelegenheid voor design labels om zich te laten zien sinds de uitbraak en de verspreiding van het virus. De beurs als startsignaal voor het nieuwe jaar en voor de branche als geheel. is uniek”, aldus Pollmann. Hal 11 bevat naast de exposanten van Pure Atmospheres ook Pure Platforms, The Stage en Das Haus, dat dit jaar niet door een bepaalde ontwerper (of duo, zoals Studio Truly Truly in 2019) is ontworpen.

Pure Platforms is bedoeld als trefpunt voor de contract business en reikt verder dan alleen horeca. Op Pure Platforms staan beginnende bedrijven die de contractmarkt willen bedienen. Van hoog niveau en inspirererend, zoals het een exposant in hal 11 betaamt, aldus de organisatie.Interessant voor bezoekers en voor andere exposanten die wellicht op zoek zijn naar een samenwerking. Woonaccessoires, verlichting en behang worden hier ook aangeboden vanaf compacte stands. De stands van Pure Platforms bevinden zich op alledrie de verdiepingen van hal 11, in de buurt van de roltrappen.

Ook het trend forum The Stage is weer aanwezig tijdens de beurs in januari. Vragen over huidige trends worden hier besproken en beantwoord, deze keer op de derde verdieping van hal 11. Experts op het gebied van wooncultuur en trends geven hier hun visie en spreken met andere insiders over de huidige wooncultuur.

Das Haus bestaat 10 jaar en heeft als jubileumeditie Das appartment HAUS. Normaal wordt deze modelwoning dus door een designer met een persoonlijke visie ontworpen, deze keer niet: het zijn er deze keer meerdere! Met als thema een ontwerp voor een short of long stay appartement zijn er ontwerpen te zien van Luca Nichetto, Sebastian Herkner en Studio Truly Truly die allemaal in het verleden een editie hebben ontworpen. Dit belooft dus een zeer speciale editie van Das Haus te worden! Op de foto het ontwerp van het Spaanse team MUT Design van dit jaar.

imm-cologne.de